Singapur zakazuje reklam kryptowalut ze względu na wysokie ryzyko inwestycyjne

Autor: Maksim Panasovskiy | 19.01.2022, 10:29

Hiszpania wprowadził szereg ograniczeń dotyczących reklamy kryptowalut  z możliwymi grzywnami do 300 000. Singapur zdecydował się działać jeszcze bardziej zdecydowanie. Urząd Monetarny całkowicie zakazał reklamy waluty cyfrowej w kraju.

Co jest znane

Władze Singapuru uważają, że pieniądz cyfrowy jest instrumentem inwestycyjnym lub handlowym o wysokim poziomie ryzyka. Singapur nie zabrania pracy z wirtualnymi aktywami, ale firmy, agencje, pośrednicy i inni gracze nie powinni reklamować usług związanych z cyfrowymi monetami w stanie.

Na razie przepisy dotyczą tylko banków i innych instytucji finansowych. Jednak w niedalekiej przyszłości rekomendacje będą dotyczyć wszystkich, których działalność związana jest z wirtualną walutą. Ponadto giełdy, które nie mają własnych zapasów cyfrowych monet, będą zmuszone do przestrzegania prawa.

Zasady Singapurskiego Urzędu Monetarnego zabraniają reklamowania się w środkach transportu publicznego, sieciach społecznościowych, telewizji, prasie i terminalach samoobsługowych. Ponadto zabroniona jest reklama na stronach internetowych, z wyjątkiem oficjalnych portali firm zajmujących się kryptowalutą. Mogą również promować zasoby cyfrowe we własnych aplikacjach mobilnych i oficjalnych kontach w mediach społecznościowych.

Źródło: Neowin