Apple pewnie prowadził rynek tabletów w 2021 r. – Lenovo znalazło się w pierwszej trójce, podczas gdy Huawei i Amazon znalazły się w pierwszej piątce

Autor: Maksim Panasovskiy | 03.02.2022, 14:03

Apple stał się liderem na rynku tabletów na przyszły rok. Pewnie zajmuje pierwsze miejsce, a dostawy przekraczają łączną liczbę wysyłek Samsunga i Lenovo.

Co jest znane

Raport został opublikowany przez firmę analityczną IDC. Najpierw przyjrzyjmy się układowi sił w czwartym kwartale 2021 roku. Tutaj pewnie prowadzi Apple z udziałem 38% i dostawami 17,5 mln sztuk, choć w porównaniu z IV kwartałem 2020 r. dostawy spadły o 8,6%.

Zatonął też Samsung – o 21,6%. W ciągu trzech miesięcy południowokoreański gigant dostarczył na rynek 7,3 mln tabletów, ale to wystarczyło, by zająć drugie miejsce. Pierwszą trójkę zamyka Lenovo - 4,6 mln sztuk, udział 10% i -25,4% wolumenu w porównaniu z okresem bazowym. Amazon jest jedyną firmą w pierwszej piątce, której udało się zwiększyć dostawy w porównaniu z ostatnim kwartałem 2020 r. (+1,3%). Top-5 zamyka Huawei z udziałem 5,5%.

Na koniec 2021 r. firmy znajdują się w tej samej kolejności. Udział Apple wyniósł 34,2%, a wielkość dostaw 57,8 mln tabletów. Dla porównania, Samsung i Lenovo były w stanie dostarczyć łącznie 48,6 mln urządzeń, zajmując odpowiednio 18,3% i 10,5% rynku.

Amazon był nieco za Lenovo, dostarczając 16,1% z miliona tabletów w ciągu roku. Huawei kontroluje 5,7% rynku. Wszyscy pozostali producenci wysłali łącznie 36,7 miliona urządzeń. W ciągu roku rynek tabletów PC wzrósł o 3,2% - z 163,5 mln do 168,8 mln urządzeń.

Źródło: IDC