Bandai Namco od ponad dwóch lat pracuje nad własnym silnikiem gier, ale gry na nim będą musiały długo poczekać

Autor: Vladislav Nuzhnov | 05.02.2022, 20:14

Bandai Namco Entertainment ujawniło, że nowy wewnętrzny silnik gry jest w produkcji już od dwóch lat, co wskazuje, że firma jest zobowiązana do zaprzestania polegania na silnikach innych firm. Staje się to coraz rzadsze w czasach, gdy istnieją w pełni wyposażone i obsługiwane silniki, takie jak Unity i Unreal, dzięki czemu tworzenie gier jest znacznie szybsze i tańsze.

Dyrektor Bandai Namco, Katsusuke Horiuchi, potwierdził to w wywiadzie dla Automation Media. „Powodem produkcji własnej jest to, że chcemy nadal mieć możliwości technologiczne, aby sami zbudować solidne podstawy, zamiast pozostawiać fundament pod silniki gier wykonane przez inne firmy”. Bandai Namco posiadające własny silnik w końcu się zwróci, ponieważ unika opłat licencyjnych za Unity lub Unreal, a jeśli chce, może nawet licencjonować silnik do użytku przez inne studia. Ale niektórzy programiści wolą zachować swoje rozwiązania dla siebie, tak jak robi to Rockstar ze swoim silnikiem RAGE.

Nie oczekuj, że nowy silnik zostanie ogłoszony dla jakichkolwiek gier przez co najmniej kolejny rok, ponieważ nie jest jeszcze ukończony. Tak naprawdę nie ma jeszcze żadnych gier korzystających z silnika, więc jeśli fani mają nadzieję na nową grę Souls, która korzysta z silnika, przygotuj się na trochę poczekania. To tylko pokazuje, jak trudne może być zbudowanie nowego, nowoczesnego silnika i dlaczego większość programistów po prostu używa istniejącego silnika do swoich projektów.

Nadchodząca gra Elden Ring od Bandai Namco i FromSoftware wykorzystuje stary silnik firmy, który został przystosowany do gry z otwartym światem i nadal sprawia, że ​​postacie i środowiska wyglądają fantastycznie.

Źródło: Tryby automatyzacji