Unreal Engine 5 jest bliski premiery
Silnik gry Unreal Engine 5 jest wciąż w fazie testów, ale jest już bliski premiery. Epic Games ogłosiło, że przeszło z wczesnego dostępu do wersji zapoznawczej.
Wersja przedpremierowa jest bliska ostatecznej wersji, ale nadal mogą występować niestabilne elementy i inne problemy. Firma Epic zaleca, aby nie używać wersji zapoznawczej do produkcji komercyjnej na pełną skalę, ale doskonale nadaje się do eksperymentowania z nowymi narzędziami. Jeśli deweloperzy chcą przenieść swoją obecną grę do UE5, lepiej ograniczą się do kopii projektu i nie porzucają całkowicie poprzedniej wersji silnika.
Przedpremierowa wersja Unreal Engine 5 zaczęła również zapraszać osoby, które pracują poza branżą gier, np. zespoły tworzące efekty specjalne do filmów. To prawda, że Epic ma jeszcze jedno zastrzeżenie: praca w UE5 jest bardzo podobna do pracy w UE4, ale niektóre nowe funkcje (takie jak Lumen i Nanite) nie poprawiają integracji z procesami innymi niż gry wideo.
Wśród nowości w przedpremierowej wersji Unreal Engine 5 wymienia się:
-
Wstępne wsparcie dla Large World Coordinates upraszcza tworzenie gigantycznych światów.
-
Funkcje animacji - Dopasowanie dystansu, Pose Warping, IK Rig, IK Retargeter i szablony rysunków animacji.
-
Różne ulepszenia w Nanite, Lumen, wirtualnych mapach cieni, Path Tracer, World Partition, One File Per Actor, Control Rig i MetaSounds.