Spotify zostaje głównym sponsorem FC Barcelona, dodaje nazwę do Camp Nou
Spotify ogłosiło 4-letnią współpracę z FC Barcelona, która rozpoczęła się w lipcu 2022 roku. Swoje logo umieści zarówno na damskich i męskich koszulkach meczowych, jak i na koszulkach treningowych. W ramach sponsoringu kataloński zespół zmienia również nazwę swojego stadionu na „Spotify Camp Nou”.
Według Alexa Norstroma, Chief Freemium Business Officer w szwedzkiej firmie, powód tego partnerstwa jest „bardzo prosty” – chodzi o łączenie fanów z artystami wszelkiego rodzaju. „Fani i miłośnicy dźwięku z Barcelony na Spotify połączą się, aby stworzyć ogromną, globalnie połączoną społeczność, łącząc światy muzyki i piłki nożnej” – dodał.
Ten ciąg słów nie ma wykraczać poza jego marketing, ale Spotify obiecał, że zaoferuje nową platformę, na której artyści będą mogli wchodzić w interakcje ze światową społecznością kibiców Barcelony.
Mówiąc najprościej, Spotify stawia na mecze Barcelony, które przyciągają ogromną oglądalność na całym świecie, a to pomoże jeszcze bardziej zwiększyć świadomość marki. Cyfrowa reklama wyświetlana obok boiska będzie prezentować odpowiednich artystów, którzy są ukierunkowani geograficznie – użytkownicy w Europie mogą zobaczyć jednego artystę, podczas gdy widzowie w Indiach mogą otrzymać inny, odpowiedni lokalnie przekaz.
Chociaż szczegóły finansowe nie zostały ujawnione przez obie strony, FC Barcelona jest spółką notowaną na giełdzie. Liczba zostanie ostatecznie ujawniona po opublikowaniu przez zespół wyników finansowych.