Porsche twierdzi, że do 2030 roku 80 procent jego samochodów będzie miało napęd elektryczny”
Porsche jest Dziś aktualizowanie świata o jego wyniki finansowe, a co za tym idzie, jego plany, aby pozostać aktualnym w świecie, który wyraźnie nie przetrwa zmian klimatycznych. Niemiecka marka luksusowa powiedziała, że odnotowała skok sprzedaży o 4,4 miliarda euro (około 4,8 miliarda dolarów) i duże zainteresowanie jej modelami. Trzeci rok z rzędu, linia czystych samochodów elektrycznych Porsche Taycan zdołała sprzedać się lepiej niż kultowe 911, z 41 296 egzemplarzami elektrycznej jazdy, podczas gdy flagowy model sprzedał się w liczbie 38 464 sztuk. Ku rozgoryczeniu Matki Natury, oba były jednak lepiej sprzedane przez SUV-y Macan i Cayenne, które łącznie sprzedały około 171 433 sztuk.
Firma oświadczyła, że chce, aby do 2030 r. 80 procent jej sprzedaży było „całkowicie elektryczne”, z dodatkowym planem, aby jednocześnie był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Częścią tych działań będzie nowa wersja 718 z centralnie umieszczonym silnikiem, która zostanie wydana „wyłącznie w wersji całkowicie elektrycznej” około 2025 roku. Oczywiście nie nastąpi to, dopóki nie otrzymamy całkowicie elektryczne 911 i Cayenne, że zobaczymy prawdziwy zakres zaangażowania Porsche. Ale miejmy nadzieję, że dotychczasowe małe kroki przełożą się na znacznie szybsze działanie, im bliżej będziemy do końca tej dekady.
Porsche zapowiedziało również, że zainwestuje w „stacje ładowania premium” i „własną infrastrukturę ładowania”. Firma ma doświadczenie w tej dziedzinie, po uruchomieniu głośnej stacji ładowania w Lipsku, ale jest to prawdopodobnie zgrabny eufemizm na oderwanie się od książki Tesli, uruchomienie lub franczyza szerokiej sieci pojazdów elektrycznych własnej marki wyraźnie się zatrzymuje zaprojektowany z myślą o własnych klientach. To jest coś, o czym (stabilny partner) Audi również mówiło, i zaprezentowało w zeszłym roku koncepcję centrum ładowania premium tylko dla Audi. Firma dodała, że poszukuje nowych, wysokowydajnych ogniw akumulatorowych firmy Cellforce, które mają rozpocząć wysyłkę w 2024 roku.
Wszystkie polecane przez Engadget produkty są wybierane przez naszą redakcję, niezależną od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki afiliacyjne. Jeśli kupisz coś przez jeden z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.