ArenaEV zyskuje nową funkcję: narzędzie do obliczania zasięgu samochodu w różnych warunkach jazdy

Autor: Philippa Axinous | 25.03.2022, 19:20

Niedawno uruchomiliśmy ArenaEV i stale go ulepszamy. Dziś uruchamiamy naszą pierwszą funkcję, narzędzie Zakres rzeczywisty. Pomoże to w podjęciu decyzji o zakupie pojazdu elektrycznego, pokazując, jak daleko pojazd elektryczny może przebyć na jednym ładowaniu.

Nie ma na to prostej odpowiedzi, ponieważ zasięg zależy od warunków jazdy. Tutaj wkracza nowe narzędzie – pozwala ustawić prędkość jazdy i temperaturę otoczenia (plus opcja dla samochodów z pompą ciepła) oraz oblicza odległość, jaką możesz przebyć, zanim wyczerpiesz baterię w oparciu o autorski model fizyczny .

Oto demonstracja narzędzia na żywo:


Narzędzie nie działa z AMP. Przejdź do naszej witryny mobilnej wypróbować to!


Zakres rzeczywisty – Tesla Model Y LR AWD 75kWh (2019-)

Nasze szacunki opierają się na publicznie dostępnych danych. Zakładamy stałe tempo, suchą drogę, brak znaczącego nachylenia, komfortową temperaturę kabiny i najmniejsze felgi dla modelu.


Możesz przeczytać szczegółowe wyjaśnienie na ArenaEV.com. Krótko mówiąc, prędkość ma największy wpływ na zasięg – samochód elektryczny może pojechać znacznie dalej przy prędkościach miejskich niż przy prędkościach autostradowych. Stworzyliśmy witrynę, aby służyć zarówno tym, którzy używają jednostek metrycznych, jak i imperialnych, więc nie zapomnij kliknąć ikony koła zębatego, aby ustawić swoje preferencje.

Drugim największym czynnikiem, który decyduje o tym, jak daleko możesz się posunąć, jest temperatura. W niskich temperaturach samochód musi zapewniać pasażerom ciepło i naładowany akumulator. Niektóre modele posiadają pompę ciepła, która pomaga zmniejszyć zużycie energii w aucie w chłodne dni.


Prawdziwa gama – Hyundai Ioniq 5 LR AWD (2021-)

Nasze szacunki opierają się na publicznie dostępnych danych. Zakładamy stałe tempo, suchą drogę, brak znaczącego nachylenia, komfortową temperaturę kabiny i najmniejsze felgi dla modelu.


Nasz zastrzeżony model fizyki wykorzystuje jako podstawę oceny zasięgu WLTP/EPA i testy w świecie rzeczywistym, ale może obliczyć zasięg nawet w warunkach, które nie zostały przetestowane. Dlatego narzędzie jest dostępne tylko dla wybranych modeli i układów napędowych – możesz zobaczyć pełną listę tutaj. Pracujemy nad dodaniem kolejnych modeli i w najbliższych dniach i tygodniach będziemy szybko rozszerzać jego zasięg.

Potrzebujemy twojej pomocy. Czy jesteś kierowcą jednego z tych samochodów? Jeśli tak, chcielibyśmy usłyszeć o tym, jak twoje doświadczenie wypada w porównaniu z wynikami narzędzia do określania zakresu – możesz zostawić komentarz tutaj lub w poście ArenaEV. Dziękujemy za Twoją opinię!

Źródło