Firma Microsoft rekrutuje firmę Certain Affinity do pomocy w grze Halo Infinite
Aureola nieskończona było niemal idealnym odnowieniem serii Halo. Gra ma zabawną i ekspansywną kampanię oraz dobrze dostrojony tryb dla wielu graczy, w pakiecie, który nawiązuje do niespokojnych dni Xbox Live i dźwięku ładujących się osłon mocy. Dodanie nowej zawartości do doskonałego, ale kłopotliwego trybu wieloosobowego również było powolne, ale wydaje się, że pomoc jest w drodze w postaci studia Austin Certain Affinity, które zostało wynajęte, aby pomóc 343 Industries w „dalszym rozwoju Aureola nieskończona”.
Wiadomość nadchodzi przez najkrótszy z postów na stronie Certain Affinity, która zauważa, że studio „pogłębi nasze relacje z 343”. Założona w 2006 roku przez Maxa Hobermana, byłego lidera gry wieloosobowej i online w serii Halo, Pewne powinowactwo wypracowała niszę jako sklep pomocniczy, w dużej mierze pomagając w tworzeniu gier w Call of Duty i Franczyzy Halo.
Wydaje się, że zatrudnienie niektórych Affinity jest zgodne z ostatnimi komentarzami 343 na temat wysiłków deweloperów Halo zmierzających do ekspansji w celu zaspokojenia zapotrzebowania na bardziej zwinne aktualizacje i szybszy rytm zawartości. Odpowiadając fanom na Reddicie, Brian Jarrard, dyrektor ds. społeczności w 343, mówił całkiem szczerze o „wyzwaniach i ograniczeniach”, z jakimi boryka się studio we wspieraniu Nieskończony.
Z pewnością nie jesteśmy zadowoleni, że nie jesteśmy w stanie spełnić oczekiwań graczy i społeczności, to trudna sytuacja, która zajmie zespołowi czas na przepracowanie. W tej chwili skupiamy się na S2 i w nadchodzących tygodniach będziemy mieli więcej informacji na ten temat. W międzyczasie dzieje się wiele planowania produkcji, kalkulacji kosztów, planowania, zatrudniania itp., co tak naprawdę nie zapewnia szczegółowych regularnych aktualizacji. Rozumiemy, że społeczność po prostu straciła cierpliwość i, szczerze mówiąc, myślę, że jest to zrozumiałe, zmęczone słowami. Uporządkowanie szczegółów zajmie trochę czasu, a wtedy będziemy mogli udostępnić jak najwięcej informacji.
Po ekscytującej premierze wzrosła frustracja społeczności z powodu braku nowych treści, a także rozczarowującego modelu sezonowego. Te frustracje zostały spotęgowane przez decyzję o ciągłym opóźnianiu dużych funkcji, takich jak kooperacja w kampanii i edytor map Forge, oraz długie przerwy w działaniu całego trybu wieloosobowego.
Dostawanie Nieskończony przyspieszenie będzie długim i powolnym zadaniem dla 343 i partnerów, ale studio pozycjonuje nadchodzący sezon 2 — nazwany Samotnymi Wilkami — jako pierwszy mały krok, z dwiema nowymi mapami, nowymi trybami dla wielu graczy i mnóstwo poprawek.
Aureola nieskończona Sezon 2 startuje 3 maja.