Wydatki na lobbing Apple osiągają rekordowy poziom, ponieważ firma opiera się presji antymonopolowej
Wydatki na lobbing Apple osiągnęły nowy kwartalny rekord w pierwszym kwartale tego roku, ponieważ firma kontynuuje wysiłki na rzecz walki ze środkami antymonopolowymi.
Apple odczuwa szczególną presję ze strony ponadpartyjnego poparcia zarówno dla ustawy o otwartych rynkach aplikacji, jak i amerykańskiej ustawy o innowacji i wyborze online…
Tło
Apple stoi w obliczu zarzutów antymonopolowych na wielu frontach. W zeszłym miesiącu przedstawiliśmy tło tylko jednego z zagrożeń antymonopolowych dla Apple.
W 2019 roku rozpoczęło się roczne dochodzenie w sprawie tego, czy giganci technologiczni byli winni zachowań antykonkurencyjnych. Apple był jedną z badanych firm, a Tim Cook musiał zeznawać przed Kongresem – i znalazła się wśród firm technologicznych, które zaangażowały się w „głęboko niepokojące” zachowania antykonkurencyjne.
Początkowo oczekiwano, że Kongres będzie próbował uchwalić jedną ustawę antymonopolową, aby rozwiązać wszystkie zidentyfikowane problemy, ale zamiast tego kilka ustaw. Obecnie mamy do sześciu z nich, z których jeden został opisany jako zagrażający całemu ekosystemowi Apple
Jeśli zostanie wprowadzony w życie, wpłynie to na traktowanie przez Apple aplikacji takich jak Spotify, ale niektórzy sugerują, że może to nawet uniemożliwić firmie wstępne instalowanie własnych aplikacji na iPhone'ach.
Największe postępy poczyniła amerykańska ustawa dotycząca innowacji i wyboru w Internecie. Dyrektor generalny Apple Tim Cook osobiście lobbował przeciwko ustawie, ale jego obawy zostały odrzucone przez współsponsorkę, senator Amy Klobuchar. Projekt miał ponadpartyjne poparcie w Senackiej Komisji Sądownictwa, ale spotyka się ze sprzeciwem części obu izb […]
Departament Sprawiedliwości położył teraz nacisk na ustawę, argumentując, że zwiększy ona jego zdolność do kwestionowania zachowań antykonkurencyjnych.
Wydatki na lobbing Apple osiągają rekordowy poziom
Bloomberg donosi, że Apple wydaje teraz więcej niż kiedykolwiek na działania lobbingowe, które są przede wszystkim nastawione na walkę z problemami antymonopolowymi.
Apple Inc. wydał rekordowo wysoki kwartalny poziom 2,5 miliona dolarów na lobbing w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 r. w związku ze zwiększoną presją Kongresu USA na firmy technologiczne w związku z kwestiami antymonopolowymi.
Wydatki na lobbing Apple wzrosły o ponad 34% z 1,86 miliona dolarów, które firma wydała w czwartym kwartale 2021 roku, zgodnie z opublikowanymi w środę raportami. Poprzedni szczyt wyniósł 2,2 miliona dolarów, wydanych w drugim kwartale 2017 roku.
Google, który boryka się z wieloma takimi samymi opłatami jak Apple, wydał jeszcze więcej, bo 2,96 mln USD.
Zdjęcie: Sasun Bughdaryan /Unsplash
umieścić na youtube