Nowa gra planszowa Dragonlance została zaprojektowana przez Roba Daviau i Stephena Baker

Autor: Han Black | 21.04.2022, 23:15

Nowa gra „bitwa” Dungeons and Dragons została ogłoszona w D&D Direct w czwartek. Jest to pełnoprawna gra planszowa, która według Wizards of the Coast będzie zawierała również figurki. pod tytulem Smocza Lanca: Wojownicy Krynn, gra planszowa będzie działać jako samodzielna gra. Ale jest również w pełni zintegrowany z towarzyszącą kampanią RPG na tablety, zatytułowaną Smocza Lanca: Cień Królowej Smoków. Kim byli projektanci tego projektu? Rob Daviau i Stephen Baker to jedyni dwaj projektanci. Trudno wyobrazić sobie bardziej idealną parę do tego projektu.

Wizards ogłosili również nowe ustawienie Spelljammer w czwartek, jednak te produkty Dragonlance będą bardzo różne pod względem tonu i stylu.

„Koncentrujemy się na pomyśle, że Dragonlance można opisać jako historię wojenną” — powiedział Ray Winninger z działu D&D Wizards. Tłem dla historii Classic Dragonlance jest ten ogromny konflikt. Te ogromne bitwy wojskowe stanowią integralną część Dragonlance. Jednym z oryginalnych 12 modułów Dragonlance [opublikowanych przez TSR] była gra wojenna [zwana Smoki Chwały ]. Poprosili cię, abyś przestał grać w role-playing i zaczął grać trochę w grę wojenną.

Zwycięzca kontynuował:

W tym duchu jednocześnie uwalniamy Cień Królowej Smoków, która jest grą RPG, wydajemy tę grę bitewną. [To] pozwala na rozgrywanie ogromnych bitew wojskowych w świecie Krynn. Ale jedną z interesujących rzeczy w tej grze jest to, że ma wiele elementów narracyjnych, podobnie jak gra fabularna. To gra planszowa, ale musisz opowiedzieć, co się dzieje, a co nie. Jeśli tak zdecydujesz, podczas gry fabularnej, kiedy w historii wybuchają poważne bitwy, możesz wyrwać grę planszową i zacząć grać w grę planszową. Twoje postacie z RPG importują się do gry planszowej. Nadal grasz swoimi postaciami w grze planszowej i możesz dowiedzieć się, jakie niesamowite, niesamowite, heroiczne rzeczy robią w tych bitwach. Ale to doświadczenie jest całkowicie opcjonalne.

Ta planszowa gra fabularna jest całkowicie opcjonalna. Zwycięzca zostanie również dodany do gry planszowej, ponieważ księga kampanii zawiera zasady rozwiązywania tych samych bitew. I odwrotnie, gracze mogą wybrać grę planszową bez zagłębiania się w większe doświadczenie RPG. Ale to pierwszy raz, kiedy Wizards bezpośrednio integruje swoje produkty TTRPG piątej edycji i gry planszowe w ten bardzo specyficzny sposób.

Dlaczego Baker i Daviau są tak wspaniałymi projektantami? Cóż, obaj mają spore doświadczenie w pracy w gatunku gier wojennych. Na przykład dzielą się wspaniałymi kredytami projektowymi dla serii Risk. Z drugiej strony Baker jest projektantem Mistrzowie bitew, rozległa gra wojenna na stole, wykorzystująca 28-milimetrowe miniatury i masywną plastikową matę do zabawy. Daviau jest oczywiście wynalazcą systemu Legacy. Ten system tworzy nowe gry planszowe za każdym razem, gdy są rozgrywane.

Ale Daviau był także współzałożycielem Restoration Games. Firma ta specjalizuje się we wskrzeszaniu starszych gier i dawaniu im nowego życia. Spodziewaj się, że wróci do oryginalnego materiału źródłowego, aby przedstawić jak najwięcej z tej doskonałej pracy projektowej TSR.

Ale dlaczego Hasbro po prostu nie przypisał do tego projektu swojego hobbystycznego działu gier planszowych, Avalon Hill?

„Avalon Hill współpracował z Wizards of the Coast […] do niedawna” – powiedział Winninger. Studio stworzyło jednak własny dział projektowy i produkcyjny poza Wizards. Ten zespół był zajęty ponownym uruchomieniem HeroQuest do życia i na duchowym następcy oryginału Dziedzictwo ryzyka. To sprawiło, że Czarodzieje potrzebowali pomocy z zewnątrz.

„Avalon Hill i Hasbro nie byli tak naprawdę zaangażowani w tworzenie gry planszowej” – kontynuował Winninger. „My w studio D&D nadzorowaliśmy jego tworzenie, ale projektanci gry planszowej Rob Daviau i Stephen Baker są bardzo znanymi projektantami gier planszowych, [pracowali] nad wieloma grami dla Hasbro — ostatnio , [Wróć do Mrocznej Wieży] był jednym z ich wysiłków”.

Obydwa Cień Królowej Smoków i Wojownicy Krynna Gra planszowa reprezentuje „całkowicie nową historię”, powiedział Winninger. Ponadto wydarzenia przedstawione w obu produktach mają miejsce mniej więcej w tym samym czasie, co oryginalne powieści Dragonlance, uwielbiana i najlepiej sprzedająca się seria Tracy Hickman i Margaret Weis. Dodał, że Tracy Hickman i Laura, którzy stworzyli Dragonlance, nie byli bezpośrednio zaangażowani w żadne produkty.

Nowa seria powieści Tracy Hickman & Weis ukaże się w sierpniu. Będzie kontynuował oś czasu Dragonlance w przyszłości.