Apple aktywnie planuje rozszerzenie lokalizacji w łańcuchu dostaw po tym, jak uzależnienie od zablokowania rynku w Chinach
Zgodnie z nowym raportem analityka Ming-Chi Kuo, w związku z ciągłymi blokadami w Chinach z powodu wzrostu liczby przypadków COVID-19, Apple jest teraz w „planie działania”, aby zdywersyfikować swoje ryzyko związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw poza granicami kraju.
autor ad
W ciągu ostatnich kilku tygodni 9to5Mac donosi, że Foxconn i inni producenci zmagają się z blokadami w Chinach. W związku z tym fabryki muszą albo wstrzymać produkcję na pewien czas, albo masowo przetestować pracowników, aby upewnić się, że wśród pracowników nie ma infekcji COVID.
Chociaż Apple jest firmą, która najlepiej radziła sobie z ograniczeniami łańcucha dostaw podczas pandemii, wydaje się, że stara się zachować ostrożność w najbliższej przyszłości. Oto, co napisał analityk Ming-Chi Kuo w A post w mediach społecznościowych :
Witryny poświęcone wprowadzaniu nowych produktów (NPI) firmy Apple są już prawie w Chinach. Po raz pierwszy firma Apple poważnie oceniła tworzenie witryn NPI poza Chinami, gdy wybuch COVID-19 pojawił się po raz pierwszy około dwa lata temu, ale wewnętrznie przeszedł dopiero do etapu propozycji. Jednak po niedawnej blokadzie w Chinach, aby zdywersyfikować ryzyko związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw, budowa zakładów nieprodukcyjnych poza Chinami nie jest już propozycją, ale planem działania.
Oprócz Chin Apple rozpoczął dywersyfikację swoich łańcuchów dostaw do krajów takich jak Indie i Tajwan. Niedawno, 9to5Mac objęte, że niektóre produkty są trudniejsze do znalezienia z powodu tych ostatnich blokad.
Nowego MacBooka Pro można znaleźć w określonych konfiguracjach dopiero po pewnym czasie. Z drugiej strony te blokady pokazały, że iPhone SE 3 i AirPods 3 rozczarowują Apple. W ostatnich tygodniach zmniejsza się popyt na iPhone'a o niskim poziomie wejścia, który mógłby przekonwertować miliard użytkowników Androida na Apple.
9to5Mac będzie nadal podążać za planami Apple dotyczącymi dywersyfikacji ryzyka związanego z zarządzaniem łańcuchem dostaw. Najprawdopodobniej mogliśmy usłyszeć o tym więcej podczas wezwania spółki do wyników za II kwartał 28 kwietnia.
umieścić na youtube