Downpour to narzędzie do projektowania bardziej przystępnych gier
V Buckenham zatrzymał Aplikacja ulewa podczas piątkowego spotkania Zoom i w ciągu kilku sekund robiliśmy grę. Buckenham pstryknął zdjęcia naszych twarzy na ekranie, a potem skierował aparat na siebie, by zrobić sobie selfie. Buckenham był w stanie połączyć te obrazy kilkoma dotknięciami swojego smartfona i stworzył z nich grę. To nie była ich najlepsza gra, ale było to przyjemne doświadczenie.
„Pomysł polega na tym, że możesz czekać na przystanku autobusowym, pobrać [Downpour], a zanim wysiądziesz z autobusu na drugim końcu, stworzysz grę i wydasz ją” – powiedział Buckenham. „To jest coś, co chcę, aby było możliwe”.
Buckenham, założyciel Downpour Limited, jest częścią społeczności twórców tworzących narzędzia do projektowania gier w celu uczynienia ich bardziej przystępnymi, przystępnymi i kreatywnymi. Powiedzieli, że niekoniecznie jest to pojedyncza przyszłość gier wideo, ale jedna z wielu przyszłości: opcja dla twórców, którzy chcą zrobić coś innego, a nie zastąpienie tradycyjnych metod tworzenia gier.
Polygon rozmawiał z Buckenham przez Zoom w zeszłym tygodniu, aby porozmawiać o tej społeczności twórców tworzących nowe narzędzia – w tym Downpour, które Buckenham ma nadzieję ukaże w tym roku.
[Wyd. Uwaga: Ten wywiad został zredagowany pod kątem długości i przejrzystości.]
Polygon: Chciałbym zacząć od usłyszenia o Tobie i Twojej historii w branży gier wideo.
V Buckenham: Jestem związany z branżą gier od około 10 lat, w przestrzeni niezależnej. Pracowałem z Die Gute Fabrik na Mutacja, który być może wiesz — wiele, wiele lat temu, ponieważ był on rozwijany przez lata. Pracowałem w start-upie Sensible Object nad grą o nazwie Bestie Równowagi, która była cyfrową i fizyczną grą w układanie w stosy. Niantic przejął firmę i mogłem pracować nad rzeczami, które wciąż są nieznane.
W zasadzie byłem tam wystarczająco długo, aby zarobić pieniądze na zakup domu i zebrać trochę oszczędności. Wyszedłem robić własne rzeczy. Chociaż od tamtego czasu pracowałem nad kilkoma rzeczami, moim głównym celem była ulewa. Inną rzeczą, która w rzeczywistości nie jest grami wideo, ale jest dość istotna dla Downpour, jest to, że byłem zaangażowany w społeczność botów na Twitterze około pięciu do siedmiu lat temu i stworzyłem stronę o nazwie Tanie boty zrobione szybko. Dziesiątki tysięcy osób używa go do hostowania botów na Twitterze. To moje największe, najbardziej godne uwagi narzędzie twórcze. Myślę, że to, co zrobiłem, daje mi dużą pewność, że mogę coś zrobić i znajdzie użytkowników. To pozwoli ludziom osiągnąć rzeczy, których inaczej nie byliby w stanie osiągnąć.
Co to jest ulewa? Co to jest ulewa?
Downpour to narzędzie do szybkiego i przystępnego tworzenia gier. Możesz pobrać Downpour podczas oczekiwania na przystanku autobusowym i zwolnić, gdy dotrzesz na drugą stronę. Właśnie to chciałbym zobaczyć. To tylko sposób na powiedzenie, że można to zrobić szybciej, ale ilość rzeczy, które zrobisz, jest ograniczona. Nie wiem czy wiesz HyperCard, ta starożytna rzecz MacOS, ale w zasadzie, jeśli masz obraz i możesz połączyć fragmenty tego obrazu z innymi obrazami, możesz wiele z tym zrobić. Wiele można z tym zrobić. Możesz go również użyć do tworzenia gier, rysując na papierze i robiąc głupie miny. To po prostu wydaje się o wiele bardziej dotykowe niż robienie tego na komputerze, a to oznacza, że możesz spędzać czas poza tym. Wszyscy mamy smartfony i aparaty, więc możemy ich używać w sposób, w jaki inaczej byś nie był w stanie. Szczególnie ważne było, aby pomyśleć o nastolatkach, którzy mogą nie mieć dostępu do laptopa lub innej technologii.
Trochę, którego brakuje w tym [teraz] to przycisk, który możesz nacisnąć, a następnie przesłać go na moje serwery i możesz natychmiast udostępnić [swoją grę]. Chociaż jest wiele innych funkcji, na których powinienem się skupić, to jest to sedno tego.
Dlaczego jest dla ciebie ważne, aby projektowanie gier było bardziej przystępne? Wygląda na to, że Downpour opiera się na doświadczeniach Bitsy'ego ze sznurkiem i sznurkiem.
Szczerze mówiąc, biorąc pod uwagę wszystko, co się teraz dzieje, nie wiem, czy mogę to uzasadnić jako rzeczywiście ważne. Wspaniale jest oglądać ludzi tworzących różne rzeczy. To przynosi radość. A jeśli mogę sprawić, by ludzie zrobili więcej rzeczy… uczucie, że robię przystępne narzędzie, a ktoś coś z nim robi, a ty mówisz: „Wow, to naprawdę fajne. To jest coś, o czym bym nie pomyślał. Trudno dorównać radości, którą widać u innych i jak wywierają wpływ. To wspaniale.
Czy uważasz, że przystępne narzędzia do tworzenia gier to swego rodzaju przyszłość gier? Czy uważasz, że narzędzia do tworzenia gier to przyszłość gier?
Nie, mam na myśli, to przyszłość. Oczywiste jest, że drogie przedmioty będą nadal istnieć. Produkcja gier niezależnych w poszczególnych kategoriach staje się coraz bardziej kosztowna. Ale są też ludzie, którzy robią rzeczy, których wcześniej tu nie było, ale to wydaje się czymś.
Więc wiesz, nie wiem. Roblox idzie w obu kierunkach jednocześnie, prawda? Tworzenie gry jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Istnieją profesjonalne gry. Myślę, że to wszystko może współistnieć.
Kiedy pokazałeś narzędzie w Teraz zagraj w to , czy były jakieś gry lub doświadczenia, które były dla Ciebie szczególnie wyjątkowe lub zaskakujące? Musisz uważać za ekscytujące, aby zobaczyć wyniki tego narzędzia.
Tak, kilka rzeczy, które były całkiem fajne. Drugim było zatrzymanie ruchu. Jest taki, który jest jak po prostu żółw przechodzący przez drzwi. Kolejny trochę oszukujący, bo zrobił to Joe, który jest jednym z organizatorów Now Play This, który potrafił odpiąć tablet i wędrować z nim. Ale w zasadzie zrobił przewodnik po festiwalu, jak przechodzenie przez wszystkie drzwi i wszelkiego rodzaju rzeczy. Robienie zdjęć w przestrzeni 3D jest takie, jak skan 3D otoczenia, w którym można chodzić, na przykład co ludzie robili z tym dziwnym domem to był magazyn, który wcześniej był kościołem. Poszedłem nawet do tego w Czat VR.
Jest to, a potem jest ta prosta rzecz, robienie zdjęć i łączenie ich ze sobą i uzyskanie tego dziwnego, naprawdę trójwymiarowego poczucia przebywania w przestrzeni. To bardzo ekscytujące, że jest to możliwe.
Czy jest coś, co stworzyłeś przy użyciu Downpour, z czego jesteś szczególnie dumny?
Zrobiłem ten wątek [o grach], aby zmusić mnie do zrobienia tego. Ponieważ kiedy to robię, jestem w trybie tunelu i trudno jest przejść do rzeczywistego korzystania z niego. Ten, z którego jestem prawdopodobnie najbardziej dumny, to Plutona, tylko dlatego, że uważam, że komparatory migania są naprawdę fajne, po prostu używam tej techniki i przeskakuję między kodem i sprawdzam, co się zmieniło. Wspaniale jest móc udostępniać te rzeczy.
Poza tym niekoniecznie polecam nikomu, aby na to spojrzał, [ale zrobiłem jeden, kiedy] Wyrwał mi ząb. Potem po prostu to wyrzuciłem i zacząłem publikować zdjęcia, w osobisty sposób, zęba. Ma pewną dozę zabawy w po prostu „Nie klikaj tutaj”, a następnie klikasz tutaj i sprawiasz, że jest to przystępne. Jestem na Mastodonie i zdecydowanie było to inspiracją dla tego rodzaju rzeczy, które tam były i widząc, w jaki sposób funkcja ostrzegania o treści może być używana do żartów. To jest konfiguracja. Wystarczy kliknąć jeden przycisk. Po kliknięciu przycisku zobaczysz puentę. Ale fakt, że go kliknąłeś, sprawia, że jesteś odpowiedzialny za zobaczenie puenty w sposób, który sprawia, że rzeczy są zabawne. Żartowanie jest bardzo inspirujące.
Rozmawiałeś już trochę o tym płaskie gry będące inspiracją dla narzędzia. Nigdy wcześniej nie słyszałem terminu flatgames.
Tak, to ruch, który widziałem i widziałem kilka ekscytujących rzeczy, takich jak niektóre Llaura [McGee] wczesne gry. Był Flatgame Jam. I Jenny Jiao Hsia i upewniłem się, że trzymam twoją głowę bokiem. Ta gra jest niesamowita. Ale tak, to tylko styl, w jaki sposób możemy sprawić, że rzeczy będą bardziej przystępne, szczególnie w tym, że zasoby powinny być najlepiej wykonane na papierze.
Robienie rzeczy na papierze jest naprawdę świetne. Ale jest też ten lepki kawałek pośrodku, w którym muszę włożyć rzeczy do komputera. Następnie muszę stworzyć skrypty w Unity. Tak, Unity może obsługiwać skrypty. To po prostu zbyt trudne ze względów technicznych. Inną częścią tego jest to, że w przeszłości w Now Play This mieliśmy płaskie gry i obserwowaliśmy, jak ludzie naprawdę się w to angażują. Konfiguracja polegała na tym, że ludzie rysowali na kawałkach papieru i byli skanowani za pomocą tego narzędzia, które ktoś zrobił. To było naprawdę dobre. Ludzie układali gry, używając rzeczy, które zostały przez nią stworzone. Tego rodzaju pokazywanie, jak tworzone są rzeczy i czynienie ich bardziej przystępnymi, jest świetne, ale jednocześnie szkoda, że ludzie nie mogli sami tworzyć gier. To było dawno temu. Jednak wiedziałem, że można to poprawić. OK, właściwie mogę to ulepszyć.
Czy jest coś jeszcze, co uważasz, że ludzie powinni wiedzieć o tym projekcie lub o twoim doświadczeniu w jego tworzeniu?
Poza tym, że ukaże się pod koniec tego roku, ważne jest to, że ludzie tworzą te narzędzia. Nathalie Lawhead, [ich] posty na blogu na ten temat naprawdę dają poczucie żywej społeczności. To nie tak, że jestem pionierem tego, co inaczej by nie istniało. Ponieważ jest tak wiele fajnych narzędzi, robię to. Ty też możesz to zrobić. Również krzyk do sok-historie, narzędzie zbiorowe Sokpop. Pozwala ci rysować te małe rzeczy, ale interfejs rysowania jest naprawdę ładnie ograniczony. A potem po prostu przeciągasz i upuszczasz rzeczy. A potem czasami zamienia się w trzecią rzecz lub wytwarza coś innego.