Aktualizacja PS 5 VRR dodaje obsługę Call of Duty, Deathloop i nie tylko
Obsługa zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR) pojawia się na PlayStation 5 dzięki aktualizacji systemu operacyjnego w tym tygodniu, a wkrótce pojawi się w nowych grach, takich jak Pętla śmierci, Krainy czarów Tiny Tiny, oraz Call of Duty: Straż przednia. Zapowiedziana w marcu obsługa VRR synchronizuje wyjście graficzne PS5 z częstotliwością odświeżania kompatybilnego telewizora. Powoduje to ostrzejsze efekty wizualne i mniej artefaktów.
Aktualizacja konsoli, która zwykle pojawia się we wtorki, przyniesie obsługę VRR w tym tygodniu, Sony Interactive Entertainment powiedział dzisiaj na blogu PlayStation. Ta funkcja będzie wtedy obsługiwana przez gry. Sony stwierdziło, że następujące gry zostaną zaktualizowane w „nadchodzących tygodniach”, aby umożliwić zmienne częstotliwości odświeżania.
- Pokój zabaw Astro
- Call of Duty: Straż Przednia
- Call of Duty: Black Ops Zimna wojna
- Przeznaczenie 2
- Devil May Cry 5 Specjalna edycja
- BRUD 5
- Godfall
- Podziwiać's Człowiek Pająk Odnowiony
- Marvela Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Krainy czarów Tiny Tiny
- Tom Clancy's Tęcza Sześć Oblężenie
- Plemiona z Midgardu
Dodatkowo Arkane Studios powiedział w poniedziałek że Pętla śmierci, ekskluzywny PlayStation, który wystartował we wrześniu, teraz obsługuje VRR.
VRR wymaga telewizora (lub monitora komputerowego) zgodnego zarówno z PS5, jak i HDMI 2.1. Po aktualizacji systemu PS5 gracze mogą znaleźć opcję w zakładce Ekran i wideo w menu ustawień systemu. Gracze mogą również zastosować VRR do gier na PS5, które oficjalnie go nie obsługują. Może to poprawić jakość wideo, ale jeśli tak się nie stanie, funkcję można wyłączyć w menu ustawień (za pomocą przełącznika oznaczonego „Zastosuj do nieobsługiwanych gier”).
Gry, które zostały już uruchomione na PlayStation 5, mogą zyskać obsługę VRR wraz z łatką, a przyszłe gry mogą obsługiwać VRR w momencie premiery, powiedział Sony.
Jedna popularna gra, która nie została jeszcze wymieniona na stronie wsparcia VRR na PS5, to Pierścień Eldena; w marcu, Zauważono Digital Foundry że zarówno PS5, jak i Xbox Series X miały problemy z utrzymaniem wydajności 60 klatek na sekundę w grze – i zalecili użytkownikom Xbox Series X skorzystanie z obsługi VRR na tej konsoli „w celu złagodzenia spadków wydajności”.