Samsung Electronics ogłasza wyniki za pierwszy kwartał 2022 r. – Samsung Global Newsroom

Autor: Philippa Axinous | 28.04.2022, 04:15

Rekordowy kwartalny przychód 77,78 bln KRW, zysk operacyjny 14,12 bln KRW

W drugim kwartale oczekuje stałego popytu na serwery i skoncentrowania się na DX Division

zabezpieczenie rentowności w warunkach niepewności makro

Samsung Electronics podał dziś wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2022 r.

Spółka odnotowała rekordowe skonsolidowane przychody za trzeci kwartał z rzędu 77,78 bln KRW i zysk operacyjny 14,12 bln KRW, czyli o 51% więcej niż rok wcześniej. Pion DX (Device eXperience) odnotował najwyższe przychody od 2013 roku, podczas gdy Pion DS (Device Solutions) odnotował historycznie najwyższy przychód kwartalny.

Biznes Pamięci osiągnął rekordową kwartalną sprzedaż serwerów przy dużym popycie, a wyniki w Biznesie System LSI poprawiły się sekwencyjnie wraz ze wzrostem cen. W przypadku Odlewnictwa popyt we wszystkich zastosowaniach był solidny, a Spółka zwiększyła udział zaawansowanych procesów.

Firma SDC (Samsung Display Corporation) odnotowała rekordowe wyniki w pierwszym kwartale dla wyświetlaczy mobilnych, napędzanych wysoką sprzedażą u głównych klientów smartfonów, podczas gdy w przypadku dużych wyświetlaczy poprawa wydajności produkcji wyświetlaczy z kropkami kwantowymi (QD) przekroczyła oczekiwania.

Biznes MX (Mobile eXperience) odnotował sekwencyjne wzrosty przychodów i rentowności dzięki silnej sprzedaży Galaxy S22 Ultra, pozytywnym reakcjom na nowe, masowe modele 5G oraz solidnej sprzedaży produktów Device Ecosystem, w tym tabletów i zegarków. Biznes sieciowy kontynuował ekspansję za granicą i zaspokajał krajowe potrzeby związane z ekspansją 5G.

Działalność Visual Display Business odnotowała wzrost przychodów rok do roku dzięki wyższej sprzedaży wysokiej jakości produktów premium, takich jak Neo QLED czy telewizory Super Big. Dział urządzeń cyfrowych odnotował rekordowe kwartalne przychody dzięki wzrostowi produktów premium, koncentrując się na BESPOKE.

Silny kurs dolara amerykańskiego w stosunku do koreańskiego wona przewyższył słabość niektórych walut wschodzących, prowadząc do pozytywnego wpływu na zysk operacyjny w wysokości około 300 miliardów KRW w porównaniu z poprzednim kwartałem.

W drugim kwartale 2018 r., gdy niepewność logistyczna i makroekonomiczna będzie się utrzymywać, oczekuje się, że Pion DS będzie pracował nad zaspokojeniem solidnego popytu. Dział DX skupi się jednak na rentowności i wyższej sprzedaży nowych produktów telewizyjnych i smartfonów.

Dział Memory Business będzie dążyć do zaspokojenia oczekiwanego stałego popytu, koncentrując się na serwerach i rozszerzając sprzedaż produktów o wysokiej wartości dodanej. System LSI Business będzie skoncentrowany na maksymalizacji dostaw krytycznych komponentów, takich jak czujniki obrazu i SoC. W przypadku odlewni firma umocni swoją wiodącą pozycję technologiczną dzięki pierwszej na świecie masowej produkcji 3-nanometrowego procesu GAA i nadal pozyskuje nowych klientów.

Jeśli chodzi o SDC, oczekuje się, że wyświetlacze mobilne utrzymają solidne wyniki rok do roku, napędzane przez stały popyt ze strony głównych klientów smartfonów. Duże wyświetlacze odnotują wzrost przychodów ze względu na dostępność telewizorów wyposażonych w QD. Produkcja LCD zmniejszy się zgodnie z planem w drugim kwartale.

W biznesie MX oczekuje się, że przychody znacząco wzrosną rok do roku ze względu na solidną sprzedaż serii Galaxy S22 i wyższą sprzedaż nowych modeli 5G na rynek masowy. Spółka spodziewa się osiągnąć solidną rentowność dzięki wykorzystaniu globalnych możliwości SCM, pomimo niepewności makroekonomicznej. W przypadku Biznesu Sieciowego Spółka dąży do zdobycia nowych możliwości biznesowych.

Dział Visual Display skupi się na sprzedaży nowych modeli, w tym Neo QLED i The Freestyle, podczas gdy dział Digital Appliances będzie dążył do wyższych przychodów i rentowności poprzez poprawę asortymentu produktów wraz ze zwiększoną dostępnością produktów BESPOKE na rynku globalnym.

W drugiej połowie, podczas gdy niepewność związana z otoczeniem makroekonomicznym i kwestiami geopolitycznymi prawdopodobnie utrzyma się, Spółka nada priorytet zwiększeniu części zaawansowanych procesów dla komponentów oraz wzmocni skład premium i pozycję lidera w Dywizji DX.

W biznesie pamięci oczekuje się, że popyt na serwery utrzyma się na wysokim poziomie, a Spółka planuje zwiększyć sprzedaż interfejsów nowej generacji, takich jak DDR5 i LPDDR5. Firma System LSI Business będzie koncentrować się na poszerzeniu swojej oferty SoC. Działalność odlewnicza będzie pracować nad zwiększeniem udziału w sprzedaży i poprawą wydajności zaawansowanych węzłów.

W przypadku SDC oczekuje się, że sprzedaż wyświetlaczy mobilnych wzrośnie dzięki ekspansji produktów składanych i przyspieszonemu stosowaniu OLED w nowych aplikacjach, takich jak IT, gry i motoryzacja. Firma zajmująca się dużymi wyświetlaczami będzie próbowała wypracować sobie pozycję lidera w segmencie premium i ograniczyć straty dzięki wyświetlaczom QD.

Firma MX Business planuje kontynuować rentowność poprzez rozszerzenie bazy użytkowników premium, zwiększenie sprzedaży produktów składanych oraz zwiększenie sprzedaży produktów Device Ecosystem. W biznesie sieciowym Spółka utrzyma wzrost poprzez zaspokajanie krajowych potrzeb 5G i aktywną ekspansję na rynkach zagranicznych, a także dalsze umacnianie wiodącej pozycji w technologii vRAN (wirtualizowana sieć dostępu radiowego).

W segmencie Visual Display Spółka wzmocni swoją pozycję na rynku premium poprzez rozszerzenie sprzedaży zróżnicowanych produktów strategicznych, takich jak Neo QLED 8K i produkty Lifestyle. Dział urządzeń cyfrowych będzie nadal koncentrować się na zwiększaniu sprzedaży produktów premium w obliczu bieżących problemów związanych z kosztami materiałów i logistyką.

Nakłady inwestycyjne Spółki w pierwszym kwartale wyniosły 7,9 bln KRW, w tym 6,7 bln KRW na półprzewodniki i 0,7 bln KRW na wyświetlacze. Wydatki na pamięć koncentrowały się na infrastrukturze w P3 oraz na migracjach procesów w fabrykach w Hwaseong, Pyeongtaek i Xi’an. Inwestycje odlewnicze koncentrowały się na rozwijaniu i budowaniu zdolności produkcyjnych poniżej 5-nanometrowych zaawansowanych procesów.

Wytyczne dotyczące przekroczenia pamięci przy rekordowo wysokiej kwartalnej sprzedaży serwerów

Pion DS odnotował w pierwszym kwartale 26,87 bln KRW skonsolidowanych przychodów i 8,45 bln KRW zysku operacyjnego.

Biznes pamięci osiągnął lepsze wyniki niż oczekiwano. Oczekiwania rynkowe zostały przekroczone przez niższe ceny pamięci. Wynikało to z dużego popytu ze strony serwerów i komputerów. Spółka odnotowała jednak nieznaczny spadek zysku ze względu na jednorazową specjalną zachętę oraz łagodną sezonowość w niektórych zastosowaniach.

W przypadku pamięci DRAM ogólne zapotrzebowanie na serwery utrzymywało się na stałym poziomie ze względu na zwiększoną zawartość pamięci DRAM, wynikającą z rosnącej popularności wysokordzeniowych procesorów i dużego popytu na centra danych. Dzięki wyprzedzającej ocenie popytu za pomocą zaawansowanego i zastrzeżonego systemu wykrywania rynku opartego na uczeniu maszynowym oraz aktywnie reagując na zapotrzebowanie na serwery, Samsung przekroczył swoje wytyczne dotyczące nieco wzrostu i osiągnął rekordowo wysoką kwartalną sprzedaż serwerów.

Jeśli chodzi o NAND, popyt na serwery SSD w centrach danych pozostał solidny, napędzany przez stłumiony popyt. Na popyt na pamięć mobilną nieznacznie wpłynęła słaba sezonowość, korekty zapasów i kilku klientów. Spółka zachowała status quo ze względu na obecną sytuację rynkową oraz niskie stany magazynowe. Kontynuowała również rozszerzanie liczby produktów o wysokiej wartości i dużej gęstości.

Wybiegając w przyszłość do drugiego kwartału 2018 r., Samsung przewiduje, że popyt na serwery pozostanie solidny.

W przypadku pamięci DRAM, podczas gdy niepewności, w tym braki komponentów, wymagają kompleksowego monitorowania, oczekuje się, że zapotrzebowanie na serwery pozostanie względnie stałe, dzięki rosnącemu wykorzystaniu procesorów DDR4 8-kanałowych. Podczas gdy Spółka nadal koncentruje się na produktach najwyższej jakości, będzie rozwijać sprzedaż artykułów o wysokiej wartości dodanej io większej gęstości, odpowiadając jednocześnie na rosnący popyt na aplikacje o największym potencjale wzrostu.

W przypadku NAND oczekuje się wzrostu popytu na serwerowe dyski SSD, napędzanego zwiększonymi inwestycjami, głównie w centra danych, w związku z problemami z niedoborem w produkcji chipów oraz w komponentach aktywnych i pasywnych. W przypadku klienckich dysków SSD popyt na komputery korporacyjne prawdopodobnie będzie wysoki, podczas gdy popyt na komputery konsumenckie będzie się zmniejszać. Samsung będzie kontynuował wysiłki w celu aktywnego zaspokojenia popytu na dyski SSD w sektorze przedsiębiorstw dzięki swojej konkurencyjności biznesowej.

Oczekuje się, że w drugiej połowie zapotrzebowanie na serwery będzie stosunkowo solidne, co wynika ze zwiększonego zapotrzebowania na DDR5 i trendu wysokiej gęstości, ale tempo, w jakim niedobory komponentów są rozwiązywane, wymaga stałego monitorowania.

Popyt na telefony komórkowe może powrócić szybciej niż oczekiwano, ponieważ problemy makro zostaną rozwiązane. W szczególności, ponieważ główni producenci planują wypuszczać nowe produkty w drugiej połowie roku, Spółka spodziewa się poprawy sytuacji Set Build. Ponadto prognozuje się wzrost popytu na produkty o wysokiej gęstości i LPDDR5x, ponieważ producenci wzmacniają flagowe linie.

Zachowując asortyment produktów skoncentrowany na serwerach i komputerach klasy high-end, Samsung będzie w odpowiednim czasie odpowiadał na nowe zapotrzebowanie, rozszerzając podaż najnowocześniejszych interfejsów, takich jak DDR5 i LPDDR5x. Spółka będzie również koncentrować swoje portfele na produktach o wysokiej wartości i wysokiej gęstości oraz nadal realizować oszczędności kosztowe, wzmacniając swoją pozycję rynkową.

Działalność System LSI odnotowała poprawę wyników z kwartału na kwartał dzięki dodatnim kursom walutowym i wzrostom cen sprzedaży, pomimo słabej sezonowości branży mobilnej i korekt stanów magazynowych. Sprzedaż DDI wzrosła rok do roku o ponad 30% zarówno w przypadku dużych paneli, jak i wyświetlaczy mobilnych. W pierwszym kwartale firma rozpoczęła wysyłkę układów SoC do stref objętościowych i rozpoczęła masową produkcję nowych 5G FR2 RFIC i 0,64-mikrometrowych 108-megapikselowych czujników obrazu.

Oczekuje się, że w drugim kwartale podaż SoC wzrośnie dzięki poprawie wydajności produkcji flagowych SoC i dodaniu asortymentu ze średniej półki.

W drugiej połowie firma System LSI Business planuje dalszą ekspansję linii 5G SoC i dostarczanie wiodących technologii 108- i 200-megapikselowych czujników oraz spełnianie życzeń klientów. Poprawi to zarówno zysk, jak i sprzedaż, gdyż Spółka przewiduje wyższą dynamikę wzrostu niż w ubiegłym roku.

Branża Odlewnicza osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż w pierwszym kwartale, dzięki stałemu popytowi ze wszystkich aplikacji i poprawie wydajności zaawansowanego procesu.

Dzięki ścisłej współpracy między centrum badawczo-rozwojowym a odlewnią, firma weszła w stabilizującą trajektorię wydajności zaawansowanego procesu, jednocześnie stale poprawiając zdolność produkcyjną. Ponadto Spółka dodała nowe zamówienia na aplikacje takie jak HPC/Automotive, aby przygotować się na silniki przyszłego wzrostu i poprawiła swoją zdolność do reagowania na przyszłe potrzeby poprzez nowe inwestycje w firmę Taylor w Stanach Zjednoczonych oraz zakłady krajowe.

W drugim kwartale Spółka będzie nadal poprawiać wydajność zaawansowanych węzłów i po raz pierwszy w branży planuje zapewnić przewagę technologiczną poprzez weryfikację jakości procesu GAA pierwszej generacji (3GAE) oraz produkcję masową. Ponadto Spółka będzie również kontynuować zgodnie z zaplanowanym harmonogramem rozwój 3-nanometrowego procesu GAA drugiej generacji (3GAP).

W drugiej połowie Spółka spodziewa się, że niedobór dostaw odlewni będzie się utrzymywał i będzie kontynuować swoją wiodącą pozycję technologiczną poprzez poprawę wydajności procesu GAA oraz dążenie do przekroczenia wzrostu rynku poprzez poprawę wydajności i przyjęcie strategii cenowych w celu zapewnienia przyszłych inwestycji.

Zarobki w sieci reklamowej poprawiają się rok do roku; Aby skupić się na wysokiej jakości wyświetlaczach OLED i QD w 2H

SDC odnotowało 7,97 bln KRW skonsolidowanych przychodów i 1,09 bln KRW zysku operacyjnego za pierwszy kwartał.

Zyski z wyświetlaczy mobilnych wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem, napędzane silnym popytem na produkty premium, a także pozytywnym wpływem zmian walutowych. Do wyników przyczyniło się również rosnące zastosowanie wyświetlaczy OLED w laptopach i urządzeniach do gier.

Samsung wprowadził monitory QD do dużych wyświetlaczy w pierwszym kwartale. Zostały dobrze przyjęte na rynku i wzbudziły nadzieje, że telewizory QD będą dostępne w drugim kwartale. Spółka również stabilnie stabilizuje rentowność wyświetlaczy QD.

Wybiegając w przyszłość do drugiego kwartału, Samsung spodziewa się spadku przychodów z wyświetlaczy mobilnych w porównaniu z poprzednim kwartałem z powodu przedłużających się konfliktów geopolitycznych i blokad w niektórych regionach. Dochody z dużych wyświetlaczy prawdopodobnie wzrosną w drugim kwartale, ponieważ Spółka zamierza ograniczyć produkcję LCD zgodnie z planem i poważnie zwiększyć dostawy produktów QD.

W drugiej połowie, pomimo utrzymującej się niepewności związanej z otoczeniem biznesowym, przewiduje się, że wielkość rynku smartfonów utrzyma się na poziomie z ubiegłego roku, na czele z ożywieniem gospodarczym krajów rozwiniętych.

Samsung pozostanie liderem na rynku premium OLED dzięki stabilnym możliwościom SCM i rozszerzalnej ofercie. Firma dąży również do zrównoważonego wzrostu w oparciu o różne segmenty produktów, od smartfonów po IT, motoryzację, gry i urządzenia ubieralne, wykorzystując swoją przewagę konkurencyjną w zakresie możliwości SCM i rozwoju nowych technologii. W szczególności, aby zapewnić solidną pozycję OLED na szybko rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych, Samsung skupi się na oferowaniu pełnej gamy rozwiązań obejmujących od sztywnych po składane wyświetlacze.

W przypadku dużych wyświetlaczy firma zobowiązała się do ustabilizowania produkcji wyświetlaczy QD, jednocześnie aktywnie promując produkt w celu dywersyfikacji bazy klientów i pozycjonowania wyświetlaczy QD w segmencie premium.

Zarobki mobilne pozostają solidne pomimo niedoboru podaży; Skupienie flagowej sprzedaży w drugim kwartale

Spółki MX i Networks odnotowały 32,37 bln KRW skonsolidowanych przychodów i 3,82 bln KRW zysku operacyjnego za pierwszy kwartał.

Ogólny popyt rynkowy spadł zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rok do roku ze względu na słabą sezonowość i niepewność geopolityczną. Jednak biznes MX odnotował wzrost zarówno przychodów, jak i rentowności z poprzedniego kwartału, pomimo niedoboru podaży. Silna sprzedaż serii Galaxy S22 od czasu jej premiery w pierwszym kwartale pomogła w przyspieszeniu wzrostu przychodów, dzięki Galaxy S22 Ultra z S-Pen, która zyskała pozytywne opinie od obecnych klientów Galaxy Note. Do wzrostu zysków przyczyniły się również dostępne na rynku masowym smartfony 5G, w tym nowa seria A, a także produkty Device Ecosystem, takie jak tablety, w tym Galaxy Tab S8 i urządzenia do noszenia.

Przewiduje się, że w drugim kwartale popyt na rynku smartfonów nieznacznie spadnie z kwartału na kwartał z powodu utrzymującego się efektu sezonowego z niepewnością związaną z Covid-19 i problemami geopolitycznymi. Firma MX Business ma na celu zapewnienie wzrostu przychodów rok do roku i dwucyfrowej rentowności poprzez wykorzystanie możliwości globalnego zarządzania łańcuchem dostaw (SCM). Biorąc pod uwagę, że niedobór komponentów do serii Galaxy S22 będzie się poprawiał, Spółka będzie dążyć do utrzymania wysokiej sprzedaży flagowych smartfonów, jednocześnie aktywnie reagując na zwiększone zapotrzebowanie rynku na modele 5G przeznaczone na rynek masowy.

W drugiej połowie prawdopodobnie utrzymają się niepewności dotyczące przedłużającego się COVID-19 i niedoboru komponentów. Jednak przewiduje się, że rynek smartfonów będzie nadal rósł, a rynek urządzeń do noszenia prawdopodobnie odnotuje dwucyfrowy wzrost.

MX Business umocni swoją wiodącą pozycję na flagowym rynku, przyspieszając innowacje przy jednoczesnej maksymalizacji sprzedaży nowych modeli składanych i produktów Device Ecosystem, zapewniając dostarczanie kluczowych części i lepsze wrażenia klientów dzięki współpracy z partnerami. Firma będzie również ściśle współpracować z oddziałami VD i DA w ramach dywizji DX, aby jeszcze bardziej wzmocnić płynne i połączone doświadczenia z produktami Samsung. Dzięki tym wysiłkom Spółka będzie dążyć do osiągnięcia wzrostu sprzedaży w 2022 roku i utrzymania solidnej rentowności dzięki lepszemu asortymentowi produktowemu i efektywności operacyjnej.

Silna koncentracja na produktach premium wśród utrzymujących się niepewności rynkowych

Działy Visual Display i Digital Appliances odnotowały w pierwszym kwartale 15,47 bln KRW skonsolidowanych przychodów i 0,8 bln KRW zysku operacyjnego.

Popyt na telewizory w pierwszym kwartale skurczył się z kwartału na kwartał po szczycie z końca roku w czwartym kwartale i wraz z problemami geopolitycznymi wywodzącymi się z Rosji. Silna linia bazowa z poprzedniego roku, którą przypisuje się zwiększonemu popytowi, również doprowadził do spadku w ujęciu rok do roku. Spółka zwiększyła przychody i zysk z roku na rok dzięki ścisłej współpracy z partnerami handlowymi i aktywnemu ukierunkowaniu na popyt na produkty o wysokiej wartości. Nowa linia Neo QLED, wzbogacona o nowy poziom jakości obrazu i dźwięku, spotkała się z pozytywną reakcją na rynku.

W drugim kwartale Spółka spodziewa się spadku popytu na telewizję zarówno z kwartału na kwartał, jak iz roku na rok ze względu na zwiększoną aktywność outdoorową i ciągłą niepewność na rynku. Samsung planuje osiągnąć wzrost, kontynuując koncentrację na produktach premium. W odpowiedzi na utrzymujące się problemy z surowcami i logistyką, Spółka planuje dalszą optymalizację działalności poprzez ustalanie planów sprzedaży i dostaw z większym wyprzedzeniem.

W drugiej połowie, mimo iż ryzyko makroekonomiczne będzie się utrzymywać, Spółka wykorzysta popyt ze strony wydarzeń sportowych w szczycie sezonu i umocni swoją pozycję lidera w segmencie premium dzięki sprzedaży ekranów Neo QLED 8K i Lifestyle, a także innowacyjnych produktów, takich jak Micro LED i Arka Odysei.