Tony Hawk’s Pro Skater i Spyro the Dragon zainspirowali tę platformówkę

Autor: Philippa Axinous | 28.04.2022, 17:40

Platformówka 3D Sefonia jest czymś wyjątkowym. Stworzony przez dwóch programistów pod nazwa studia Analgesic Productions, gra śledzi zespół trzech naukowców, którzy zostają uwięzieni na bezludnej wyspie z rozległym systemem podziemnych jaskiń. Na pierwszy rzut oka gra wydaje się mieć wiele wspólnego z innymi platformówkami 3D: w dużej mierze polega ona na bieganiu i eksplorowaniu wyspy w celu zebrania informacji o różnych gatunkach zwierząt, które ją zamieszkują. Gra jest zupełnie inna, gdy weźmiesz ją do ręki. Bardziej przypomina świetną grę na deskorolce niż platformówkę.

Dużo Sefonia toczy się w podziemnym labiryncie, który pokryty jest florą i fauną przypominającą te z raf koralowych. Jako jeden z naukowców możesz biegać z miejsca na miejsce, aby odkrywać punkty orientacyjne i znajdować gatunki, z którymi możesz „połączyć się”, grając w minigrę podobną do Tetrisa. Naukowcy są fajni, pomimo wyjątkowego intelektu. Naukowcy mogą biegać poziomo, skakać w pionie i biegać po ścianach.

Zdjęcie: Produkcje przeciwbólowe

Pomimo tego, że naukowcy wykonują wszystkie te akrobacje na piechotę, gra przypomina grę na deskorolce. Gdy przytrzymasz przycisk biegu, postać po prostu zacznie się poruszać. W Sephonie bardziej chodzi o kierowanie twoją postacią, gdy poruszają się do przodu, a nie kierowaniem każdym krokiem. Bieganie wzdłuż ścian to świetny sposób na eksplorację i łączenie ich z innymi punktami w celu lepszego lądowania. Możesz także użyć specjalnych ścian, takich jak te pokryte miękkim koralowym mózgiem, aby odświeżyć swoją prędkość i pozwolić na skakanie po ścianach. Podobnie jak w grach na deskorolce, aby wyczuć sterowanie, wymagana jest pewna cierpliwość i podobna satysfakcja, gdy to zrobisz. W Sefonia, ruch nie jest środkiem do celu, a bardziej kreatywnym sposobem wyrażania siebie poprzez płynny ruch.

Marina Kittaka z Analgesic powiedziała Polygon, że Pro Skater Tony Hawk oraz Smok Spyro pomógł zainspirować Sefonia; obie gry mają przejażdżki po ścianach, grindowanie i ślizganie się. „Są to rodzaje ruchów, które mogą drastycznie zmienić sposób, w jaki postrzegasz daną przestrzeń, w miarę jak je rozumiesz” – powiedział Kittaka w e-mailu.

Ten system ruchu jest nie tylko atrakcyjny sam w sobie — jest również zgodny z Sefonia's bardzo przesłanką. Cała gra polega na zbieraniu badań i lepszym poznaniu środowiska naturalnego wyspy Sephonie. W miarę postępów w systemie jaskiń każdy obszar tworzy nowe formacje, które wymagają ponownego przemyślenia mechaniki platform. Dzięki temu możesz dowiedzieć się więcej o budowie geologicznej wyspy. „Łączysz się” z florą i fauną poprzez łamigłówkę osadzoną w grze, tak – ale znalazłem się również w połączeniu z wyspą, pływając po krzywych ścianach jej jaskini. W końcu krajobraz jest nie tyle wyzwaniem do pokonania, co pojazdem, który pozwala cieszyć się każdą chwilą ruchu.