Kontrapunkt: Honor zajmuje miejsce Huawei w Chinach

Autor: Philippa Axinous | 28.04.2022, 19:05

74. 2 miliony smartfonów zostało sprzedanych w Chinach w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku, co oznacza spadek o 14% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Poziomy te są podobne do najgorszych, jakie widział rynek podczas pandemii, w rzeczywistości nowa fala i związane z nią blokady miały negatywny wpływ.

Vivo wyprzedziło rodzeństwo Oppo, aby odzyskać pozycję numer 1 na rynku, mimo że spadł do 19,7% udziału w rynku. Skupione na selfie średnie modele vivo S12 i S12 Pro oraz przystępne cenowo telefony z serii Y (np. Y76, Y31) są uznawane przez analityków Counterpoint Research za dobre wyniki firmy.

Oppo ucierpiało gorzej niż na żywo, a jego udział spadł do 18%, plasując go na drugim miejscu, tuż przed Apple, który wzrósł do 17,9%. IPhone 13 był najlepiej sprzedającym się telefonem w Chinach w kwartale, mimo że popyt na serię 13 osłabł po premierze. Apple był jednym z największych przegranych Huawei.

Nie zyskał jednak tak dużo, jak Honor, który wzrósł z zaledwie 5% udziału do 17% udziału. Popularność Honor 60, 60 Pro i 60 SE pomogła firmie rosnąć nie tylko z roku na rok, ale także w porównaniu z IV kwartałem 2021 r. (kiedy miał 16,7% udziału). Huawei spadł z 15% do 6,2%.

Rozwój Apple i Honor przesunął je przed Xiaomi na 5. miejscu. Analitycy nadal odnotowywali duży popyt na serię Redmi K40 i serię Redmi Note 11, popularny okazał się również tani Redmi 9A. Marzec przyniósł serię Redmi K50 i Redmi 10A, które mają dobrze radzić sobie również dla Xiaomi.

Counterpoint podaje, że składane urządzenia premium stanowiły mniej niż 1% smartfonów sprzedawanych w Chinach w pierwszym kwartale. Ograniczona podaż składanych paneli wystawowych utrzymywała wysokie ceny, co nie pomogło sytuacji.

Źródło