Czy oferta iPhone’a 14 może oznaczać powrót marki „Plus”?

Autor: Michael Korgs | 28.04.2022, 22:30

Jak już wielokrotnie omówiliśmy, oczekiwania dotyczące linii iPhone’a 14 są dość jasne. Apple prawdopodobnie zaprezentuje cztery różne modele iPhone’a 14 w dwóch rozmiarach ekranu: 6,1 cala i 6,7 cala.

Chociaż Apple (zazwyczaj) wykonuje świetną robotę, utrzymując nazwy marketingowe w tajemnicy, dopóki nie zostanie ogłoszony produkt, fajnie jest spekulować z wyprzedzeniem. Zastanawiałem się ostatnio nad tym, czy oferta iPhone’a 14 może oznaczać powrót marki „Plus”…

Linia iPhone’a 14 prawdopodobnie będzie składać się z dwóch modeli iPhone’a o przekątnej 6,1 cala, z których jeden będzie oznaczony jako model „Pro”, a drugi jako model „podstawowy”. Nie jest to zaskakujące i jest to dokładna strategia stosowana przez Apple w przypadku iPhone'a 12 i iPhone'a 13.

Ale oczekuje się, że rzeczy będą się różnić w przypadku 6, 7-calowych modeli iPhone'a. W górnej części linii znajdzie się iPhone 14 Pro Max, ponownie powtarzający strategię stosowaną w przypadku iPhone'a 12 i iPhone'a 13. Po raz pierwszy jednak oczekuje się, że Apple wprowadzi iPhone'a z 6,7- calowy wyświetlacz, który nie jest oznaczony jako model „Pro”.

Oznacza to, że iPhone 14 będzie dostępny w dwóch różnych rozmiarach ekranu w czterech różnych przedziałach cenowych. Analityk Ming-Chi Kuo zasugerował, że wersja non-Pro 6,7-calowego iPhone'a 14 może być wyceniona na około 900 dolarów, co czyni go najbardziej przystępnym cenowo 6,7-calowym iPhone'em, jaki kiedykolwiek został wydany przez Apple.

Luźno patrząc na aktualne ceny iPhone'a, oznacza to, że oferta iPhone'a 14 może wyglądać tak:

  • 799 USD iPhone 14
  • 899 USD iPhone 14 Max
  • 999 USD iPhone 14 Pro
  • 1099 USD iPhone 14 Pro Max

iPhone 14 Plus?

Ale moja propozycja i pomysł dla zespołu marketingu cracku Apple jest taki. Zamiast używać nazwy „iPhone 14 Max”, przywróćmy „Plus” i nazwijmy go iPhone 14 Plus.

  • iPhone 14
  • iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • iPhone 14 Pro Max

Posiadanie dwóch wersji iPhone’a 14 z „Maxem” na końcu może być mylące dla konsumentów. Marka „Plus” firmy Apple była również bardzo popularna w przeszłości. Na przykład iPhone 6 Plus jest jednym z najlepiej sprzedających się iPhone'ów wszechczasów.

Linia iPhone'ów 14 wygląda jak rozszerzenie strategii Apple iPhone 6, polegającej na sprowadzeniu dużego ekranu do jak najniższej ceny. Jeśli sukces iPhone’a 6 Plus może służyć za jakąś wskazówkę, to iPhone 14 Plus może być jednym z najpopularniejszych modeli iPhone’a w ostatnich latach.

Ponownie, w tym momencie wszystko to tylko przypuszczenie, a Apple wykonuje świetną robotę, utrzymując markę iPhone'a w tajemnicy, dopóki oficjalnie nie ogłosi nowych urządzeń. Nazwy marketingowe Apple są notorycznie trudne do przewidzenia, więc niewykluczone, że Apple zrobi w tym roku coś zaskakującego. Upuścić wszystkie liczby razem? Zamiast tego wybrać „iPhone 13S”? To nikt nie zgaduje.

Co myślisz o nazwach marketingowych tegorocznej linii iPhone’a 14? Podaj nam swoje najlepsze przypuszczenia w komentarzach.

Przeczytaj więcej Zasięg 9to5Mac iPhone'a 14:

  • Wyłącznie: iPhone 14 dostępny w czterech modelach bez wersji „mini”, modele Pro z wyższym ekranem, zaawansowane funkcje satelitarne
  • Oto wszystko, co do tej pory wiemy o iPhonie 14
  • Kuo: aparat iPhone'a 14 Pro ma być jeszcze większy dzięki nowemu czujnikowi 48 MP
  • Kuo: nowy czip A16 firmy Apple dołączony tylko do wyższej klasy modeli iPhone’a 14 Pro, model podstawowy iPhone’a 14 wykorzystuje ten sam czip co iPhone 13

umieścić na youtube