Kontrapunkt: problemy z łańcuchem dostaw spowodowały spadek na indyjskim rynku telefonicznym w I kwartale

Autor: Anry Sergeev | 29.04.2022, 10:05

Rynek telefonów w Indiach miał trudny pierwszy kwartał roku. Według Counterpoint Research, producenci wypchnęli 38 milionów smartfonów, czyli o 1% mniej niż dwanaście miesięcy temu.

Sprzedaż telefonów z funkcjami w okresie od stycznia do marca 2022 r. spadła jednak o 39%. Sprowadza to całkowity spadek sprzedaży do 16%.

Pierwszy kwartał 2022 r. rozpoczął się powoli z powodu trzeciej fali COVID w tym kraju azjatyckim, ujawnił starszy analityk ds. badań Prachir Singh. Problemy z łańcuchem dostaw dotknęły wszystkich głównych producentów, którzy musieli przyjąć różne strategie radzenia sobie z problemem. Niektórzy producenci zdecydowali się poszerzyć portfolio dostawców, podczas gdy inni zwiększyli zaopatrzenie lokalne.

Jednak rynek prawdopodobnie pozostanie w stagnacji w II kwartale ze względu na obecną sytuację COVID w Chinach, która z pewnością nie pomoże w doprowadzeniu produkcji i logistyki do poziomów sprzed pandemii.

Realme była jedyną znaczącą marką, która odnotowała roczny wzrost sprzedaży, przeskakując z piątego na trzecie miejsce na rynku.

Głównym powodem 40% wzrostu firmy jest przyjęcie chipsetów Unisoc, które pomogły w sprzedaży bardzo przystępnych cenowo urządzeń, ale Realme było również agresywne w swoich promocjach online, co również pomogło napędzać wzrost.

Counterpoint ujawnił również, że Samsung był najlepiej sprzedającą się firmą wśród smartfonów 5G, podczas gdy OnePlus Nord CE 2 był najlepiej sprzedającym się modelem 5G w pierwszym kwartale 2022 roku. Nie dziwiło, że w segmencie premium wiodła Apple, a za nim Samsung.

Źródło