Canalys: Honor był największym producentem smartfonów w Chinach w pierwszym kwartale tego roku
Rynek smartfonów w Chinach zmienia się, a różni analitycy podają nieco inne szczegóły. Przesyłki w pierwszym kwartale roku spadły o 18% w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 r., co Canalys przypisuje korekcie rynkowej po „nienormalnym” pierwszym kwartale ubiegłego roku.
„W pierwszym kwartale zwykle następuje sekwencyjny spadek popytu i produkcji, chociaż rynek smartfonów w Chinach od prawie trzech lat radzi sobie słabo”, pisze Amber Liu, analityk Canalys, więc te wyniki nie powinny być zaskakujące.
Analityk Toby Zhu ostrzega producentów smartfonów, aby starannie planowali alokację zapasów i byli przygotowani na zamknięcia sklepów i problemy logistyczne. Najbardziej ucierpi rynek z niższej półki, więc producenci będą musieli skupić się na modelach ze średniej i wyższej półki.
Obecnie niedobór komponentów zmniejsza się, dlatego analitycy doradzają dostawcom skupienie się na poprawie kanałów dystrybucji i zdobywaniu lojalności klientów. Powinni również utrzymać swoje łańcuchy dostaw i alokację mocy produkcyjnych, w przeciwnym razie mogą stanąć w obliczu kolejnych niedoborów, gdy popyt konsumencki powróci do normy.
Skupiając się na indywidualnych producentach smartfonów, Canalys informuje, że Honor jest największą marką w Chinach po raz pierwszy w swojej krótkiej historii, z 15 milionami wysyłek z 75,6 miliona, co daje 20% udziału w rynku, trzykrotnie więcej niż rok temu .
Dostawy Apple również wzrosły i teraz producent iPhone'a jest o krok od drugiego miejsca. Oppo (w tym OnePlus) ledwo zdołał utrzymać się na drugim miejscu, ale jego rodzeństwo vivo nie wypadło tak dobrze i spadło z pierwszego miejsca na czwarte.
Dostawy smartfonów w Chińskiej Republice Ludowej (kontynentalne) i roczny wzrost Canalys Puls rynku smartfonów: I kwartał 2022 r. | |||||
Sprzedawca | Przesyłki w I kwartale 2022 r. (w mln) | Udział w rynku I kw. 2022 r. | Przesyłki w I kwartale 2021 r. (w mln) | Udział w rynku I kw. 2021 r. | Roczny wzrost |
HONOR | 15,0 | 20,00% | 4,9 | 5,00% | 205,00% |
OPPO | 13,9 | 18,00% | 21,0 | 23,00% | -34,00% |
Jabłko | 13,8 | 18,00% | 11,8 | 13,00% | 17,00% |
żywy | 12.2 | 16,00% | 21,6 | 23,00% | -44,00% |
Xiaomi | 10,6 | 14,00% | 13,5 | 15,00% | -22,00% |
Inni | 10.2 | 13,00% | 19,7 | 21,00% | -48,00% |
Całkowity | 75,6 | 100,00% | 92,5 | 100,00% | -18,00% |
Uwagi: od pierwszego kwartału 2021 r. HONOR nie wchodzi w skład dostaw Huawei; OnePlus jest zawarty w przesyłkach OPPO; wartości procentowe mogą nie sumować się do 100% ze względu na zaokrąglenia Źródło: Analiza smartfonów Canalys (przesyłki do sprzedaży), kwiecień 2022 r. |