Meta wyrzuca Przejrzystość śledzenia aplikacji jako „szkodliwą politykę Apple” rok po rozpoczęciu polityki

Autor: Anry Sergeev | 29.04.2022, 20:30

Minął rok, odkąd Apple udostępniło funkcję App Tracking Transparency (ATT), która jest sposobem na poprawę prywatności konsumentów, dzięki której użytkownicy mogą zrezygnować ze śledzenia aplikacji innych firm. Nowy artykuł z Recode przypomina o pierwszym roku korzystania z funkcji prywatności Apple.

Gdy po raz pierwszy korzystasz z aplikacji, pojawia się wyskakujące okienko z prośbą o pozwolenie na monitorowanie Twoich działań w różnych aplikacjach lub o to, aby aplikacja tego nie robiła. Ta funkcja pojawiła się wraz z iOS 14.5 i jest używana na iPhone'ach i iPadach.

„Dane użytkownika należą do niego i powinni zdecydować, czy i komu udostępnić swoje dane”, powiedział Apple Przekoduj. „Dzięki systemom iOS i iPad OS daliśmy użytkownikom wybór, czy chcą zezwolić aplikacjom na śledzenie ich w aplikacjach i witrynach należących do innych firm”.

ATT wstrząsnął branżą reklamy mobilnej, dając reklamodawcom mniej danych użytkowników do pracy. Firmy, które opierają się na tych danych w swoich reklamach, musiały przemyśleć swoje plany, aby utrzymać się na powierzchni.

Z punktu widzenia prywatności użytkownika przejrzystość śledzenia aplikacji wydaje się dobrą rzeczą. To nie jest najlepsza rzecz, o której myślisz, lub Apple chciałby, abyś uwierzył.

W artykule stwierdzono również, że ponieważ ludzie stale używają swoich telefonów, aplikacje mogą łatwo zbierać i zarabiać na danych konsumenckich. Dzięki śledzeniu użytkowników za pomocą ich urządzeń stało się wielomiliardową gospodarką reklamową na telefony komórkowe. Reklamodawcy stworzyli szczegółowe profile i wysłali użytkownikom reklamy kierowane zgodnie z ich profilem.

Meta kontra Apple

Meta jest firmą macierzystą Instagrama i Facebooka. Od dawna krytykuje przejrzystość śledzenia aplikacji Apple. Kilka miesięcy temu firma ogłosiła, że ​​spodziewa się w tym roku 10 miliardów dolarów straty z powodu zmian prywatności Apple. Pomimo tej straty, biznes reklamowy firmy wciąż rośnie, ale nie tak bardzo jak wcześniej.

„Pomimo szkodliwych zasad Apple, nadal dostosowywaliśmy nasze systemy, aby pomagać firmom odnosić sukcesy przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności, i dzieliliśmy się szeroko zakrojonymi krokami, które mogą podjąć, aby zmaksymalizować wydajność i pomiary na naszych platformach” – powiedział Meta. Przekoduj.

Jednak reklamy na platformach Meta nadal mogą być kierowane do użytkowników w ramach dużych, anonimowych grup. Ponieważ reklamodawcy nie mogą śledzić na poziomie indywidualnym, reklamy będą mniej trafne. Można również używać reklam kontekstowych, co jest bardziej istotne niż dane na poziomie użytkownika.

„Kiedyś można było włożyć pieniądze do urządzenia [Facebook], otrzymywało się 5 lub 6 USD z powrotem”, zauważa były reklamodawca Meta. „A teraz masz szczęście, jeśli odzyskasz stosunek jeden do jednego”.

umieścić na youtube