Samsung wybiera dwa start-upy EdTech jako spin-offy z programu C-Lab Inside – Samsung Global Newsroom
Zgodnie ze swoją wizją kształtowania przyszłości dzięki inteligencji i innowacjom, Samsung Electronics ogłosił, że będzie wspierać dwa nowe startupy, które wyrosły z wewnętrznego programu inkubacji C-Lab Inside.
Od grudnia 2012 r. powstał Samsung C-Lab Inside, który ma zachęcać pracowników Samsunga do odkrywania nowych pomysłów i krzewić kulturę kreatywności. W ciągu 10 lat od powstania C-Lab Inside inkubowało 365 projektów i zaangażowało ponad 1500 pracowników Samsunga. W tym miesiącu Samsung ogłosił wsparcie dla dwóch innych startupów, zwiększając łączną liczbę startupów obsługiwanych przez firmę do 59.
W dobie cyfrowego uczenia się nie jest niespodzianką, że Samsung Electronics wybrał dwa startupy EdTech do wprowadzania innowacji w nauczaniu i uczeniu się. Wybrano dwa startupy: „Piloto, oparta na sztucznej inteligencji aplikacja do kontroli rodzicielskiej, która zachęca dzieci do korzystania z technologii w bezpieczny i przemyślany sposób, oraz EdInt, która nadzoruje i administruje egzaminami online.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o C-Lab Inside i dwóch najważniejszych startupach w sektorze edukacji przyszłości.
Piloto: towarzysz AI do zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w Internecie
Piloto to rozwiązanie szkoleniowe oparte na sztucznej inteligencji, które wykorzystuje przyjazny charakter AI, aby pomóc regulować korzystanie z ekranu przez dzieci i korygować ich postawę podczas korzystania z inteligentnych urządzeń.
Według raportu Ministerstwa Nauki i ICT Korei Południowej 28,4% dzieci w wieku od 3 do 9 lat jest zagrożonych uzależnieniem od smartfonów. Jak wskazano w raporcie, największą przyczyną uzależnienia małych dzieci od smartfonów jest to, że rodzice nie wiedzą, jak uczyć dzieci zdrowych nawyków związanych ze smartfonami.
Zespołem Piloto kieruje pani Lee Dayoung, która studiowała edukację wczesnoszkolną. Lee opracował rozwiązanie AI, które pozwala postaci „żyć” na inteligentnym urządzeniu i komunikować się z dzieckiem tak, jakby był przyjacielem. Dzieje się tak, ponieważ dzieci mają skłonność do „myślenia animistycznego” lub wierzenia, że wszystkie rzeczy we wszechświecie są żywe.
Postać AI pomaga dzieciom rozwijać umiejętność samodzielnej regulacji czasu spędzanego na ekranie, ucząc je, jak ustalać własne cele dotyczące czasu użytkowania. Aplikacja wykorzystuje również unikalny model konwersacji przetwarzania języka naturalnego, aby zidentyfikować zdolności językowe dziecka i komunikować się z nim za pomocą łatwych do zrozumienia wyrażeń.
Wykraczając poza czas użytkowania, Piloto analizuje również pozycję ciała dziecka za pomocą kamery zamontowanej na jego inteligentnym urządzeniu i pomaga mu korygować każdą niebezpieczną postawę. Aplikacja oferuje również ćwiczenia dla oczu, aby zapobiec utracie wzroku i bólowi szyi po długich godzinach gry. Aplikacja automatycznie blokuje szkodliwe treści, aby rodzice mogli mieć pewność, że aktywność ich dzieci w Internecie jest bezpieczna.
Od wczesnych etapów tworzenia aplikacji zespół konsultował się z różnymi psychiatrami dziecięcymi i ekspertami z zakresu psychologii dziecięcej, aby stworzyć treści dostosowane specjalnie do potrzeb małych dzieci. Wyniki kliniczne aplikacji wykazały, że może ona zmniejszyć uzależnienie od smartfonów, a także nauczyć dzieci, jak zarządzać czasem spędzonym na ekranie.
„Chcę, aby internet był miejscem, w którym dzieci na całym świecie mogą bawić się i biegać w przyjemny sposób”. powiedział Lee Dayoung (dyrektor generalny Piloto).
Piloto ukaże się w drugim kwartale 2011 roku.
EdInt: opiekun AI do egzaminów online
Z powodu COVID-19 wiele instytucji zostało zmuszonych do szybkiego przejścia na testy online, co doprowadziło do wzrostu liczby oszustw podczas rekrutacji korporacyjnej i egzaminów uniwersyteckich. Ten trend zainspirował powstanie startupu Edu-tech EdInt.
Tworzenie środowisk testowych online i kontrolowanie testów domowych może być trudne. Nadzorcy muszą również ręcznie identyfikować oszustwo samym wzrokiem, co może być zarówno nieefektywne, jak i nieskuteczne.
EdInt, usługa zarządzania testami online i nadzoru nad nimi, została opracowana przy użyciu technologii rozpoznawania obiektów i algorytmów rozpoznawania ruchu, aby pomóc organizatorom, nadzorcom i osobom przeprowadzającym testy w wygodnym i wydajnym przeprowadzaniu testów online.
Skanując otoczenie za pomocą kamery, zdający mogą łatwo zbudować swoje środowisko egzaminacyjne zgodne z przewodnikiem dostarczonym przez organizatora. Po rozpoczęciu egzaminu sztuczna inteligencja EdInt analizuje zachowanie zdających w czasie rzeczywistym i powiadamia przełożonego o wszelkich podejrzanych zachowaniach. Zamiast polegać na ludziach, wykorzystanie sztucznej inteligencji do wykrywania oszustw może znacznie obniżyć koszty operacyjne. Ponadto EdInt zapewnia szczegółowy raport i pełne wideo testowe, które można przejrzeć po każdym teście.
„Wzrośniemy na rynki globalne, zaczynając od lokalnych instytucji publicznych i firm”, powiedział Won Dongil (CEO EdInt).
Małe pomysły, wielkie innowacje
Od ponad 10 lat program C-Lab Inside wspiera idee ze wszystkich obszarów biznesu, a także pomysły, które przyczyniają się do społeczeństwa. Od czasu jego wprowadzenia w grudniu 2012 roku 59 projektów z programu zostało wydzielonych jako startupy, tworząc ponad 500 miejsc pracy.
Projekty wybrane do programu otrzymają roczne wsparcie od Samsunga obejmujące powierzchnię biurową i środki na badania, a także pełną kreatywną kontrolę nad rozwojem projektu.
Program C-Lab Inside zaowocował także licznymi innowacjami wdrożonymi w samym Samsungu, takimi jak upcykling Galaxy, eko-opakowania, Lifestyle TV „The Sero” oraz nowe funkcje dla aparatów mobilnych i Samsung Pay.
Przez ostatnie dwa lata z rzędu koreańskie Ministerstwo MŚP i Startupów wybrało firmę Samsung jako najbardziej odpowiednią firmę do zarządzania wewnętrznymi operacjami venture. Został wybrany przez Koreańską Komisję Sprawiedliwego Handlu jako Najlepsza Praktyka we wdrażaniu Porozumień Sprawiedliwego Handlu w zeszłym roku.
W przyszłości Samsung będzie nadal inwestować w długowieczność koreańskich startupów poprzez swój „Plan inicjatywy gospodarczej rewitalizacji i tworzenia miejsc pracy”. Ogłoszona w sierpniu 2018 r. firma zobowiązała się do inkubacji 200 projektów wewnętrznych (C-Lab Inside) i 300 zewnętrznych startupów (C-Lab Outside) w ramach programu C-Lab w ciągu najbliższych pięciu lat.
Firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu, inkubując łącznie 426 projektów, w tym 244 zewnętrzne startupy w ramach programu C-Lab Outside i 182 wewnętrzne projekty venture w ramach programu C-Lab Inside.
Pionierska technologia przyszłości
Program C-Lab jest znany ze swojej zdolności do wspierania odnoszących sukcesy startupów. Niedawno 30 startupów, które zostały wcześniej wydzielone z C-Lab firmy Samsung Electronics, przyciągnęło łącznie 120 miliardów wonów w kolejnych inwestycjach, w tym 29 miliardów won za „Linkflow” i 14 miliardów won za „Welt”. Co więcej, dwa start-upy uruchomione w ramach pierwszego programu spin-off firmy Samsung C-Lab w 2015 r., „Salted” i „Mopic”, również zyskały ostatnio uwagę branży ze względu na ich silną, fundamentalną technologię.
Pierwsza firma powstała jako spin-off, Salted, generuje stabilną sprzedaż w branży sportów golfowych dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu do monitorowania kondycji i coachingu, które wykorzystuje inteligentne wkładki do analizy zmiany ciężaru, danych o zamachach, danych dotyczących równowagi i danych dotyczących postawy. Na koniec 2020 roku firma zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży w kategorii produktów treningowych do golfa Amazon i obecnie utrzymuje stały wzrost na rynku globalnym podpisując umowy na dostawy w Stanach Zjednoczonych i Europie. Firma Salted niedawno rozszerzyła swoją działalność na dziedzinę cyfrowej opieki zdrowotnej, wykorzystując dane dotyczące stóp z opatentowanej technologii czujników ciśnienia. Salted prowadzi obecnie krajowe i międzynarodowe badania kliniczne dla pacjentów wymagających rehabilitacji chodu, takich jak choroby zwyrodnieniowe mózgu i neuropatia cukrzycowa.
Innym godnym uwagi start-upem C-Lab jest Mopic, firma opracowująca wyświetlacze 3D pola światła i oprogramowanie do renderowania obrazu, które może wytwarzać żywe widzenie stereoskopowe. We wczesnych stadiach firma Mopic rozpoczęła swoją działalność jako akcesorium do okładek smartfonów, które pozwalało użytkownikom cieszyć się treściami 3D bez okularów. Jednak rynek treści 3D nie rósł tak szybko, jak oczekiwano, powodując trudności w modelu biznesowym. Pomimo tych niepowodzeń firma Mopic nadal się rozwijała i ulepszała swoją technologię. Firma otrzymuje obecnie propozycje współpracy na całym świecie jako rozwiązanie korporacyjne, takie jak wykorzystanie do obrazów stereoskopowych w chirurgii medycznej, systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach, wideokonferencje i inne. Biorąc pod uwagę niedawny wzrost metawersu i rosnące zapotrzebowanie na treści immersyjne, Mopic przyciąga teraz więcej uwagi niż kiedykolwiek jako firma specjalizująca się w produkcji treści 3D i technologii wdrażania. Ten sukces doprowadził do inwestycji serii B w wysokości około 10 miliardów wonów.