Apple szykuje 31-letniego weterana Forda, aby wprowadzić na rynek autonomiczny samochód elektryczny do 2025 r.
Apple kontynuuje wysiłki na rzecz zbudowania w pełni autonomicznego samochodu elektrycznego, pomimo wielu zmian personalnych i zmian strategii na przestrzeni lat. Teraz nowy raport z Bloomberg wskazuje, że Apple zatrudnił Desiego Ujkashevica, 31-letniego weterana Forda, aby pomógł zwiększyć wysiłki w projekcie Apple Car.
Projekt Apple Car rozwija się z firmą Ford exec
Warto zauważyć, że zatrudnienie Ujkashevica przez Apple nastąpiło po tym, jak Ford kłusował Doug Field z Apple w zeszłym roku. Tesla pierwotnie zatrudniła Fielda z dala od Apple w 2013 roku, aby pomóc poprowadzić rampę produkcyjną dla Modelu 3. Field wylądował z powrotem w Apple w 2018 roku, aby pomóc poprowadzić projekt Apple Car, zanim odszedł do Forda we wrześniu 2021 roku.
Ujkashevic pracowała w firmie Ford od 1991 roku, a jej ostatnim tytułem był globalny dyrektor ds. inżynierii bezpieczeństwa samochodowego. Bloomberg zwraca uwagę na zdolność Ujkashevica do poruszania się w kwestiach regulacyjnych. To jest coś, z czym Apple musi sobie poradzić, gdy próbuje wyprodukować autonomiczny pojazd elektryczny.
W firmie Ford Ujkashevic pracował nad kilkoma najpopularniejszymi pojazdami firmy, w tym modelami Escape, Explorer, Fiesta i Focus. Pracowała także nad projektami Lincoln MKC i Aviator, a także nad rozwojem Forda w branży EV.
Uważa się, że wiceprezes Apple ds. technologii, Kevin Lynch, przewodzi większości zespołu i projektu Apple Car obecnie po odejściu Fielda. Apple podobno pracuje nad w pełni samojezdnym samochodem elektrycznym, którego ambitnym celem jest wypuszczenie go już w 2025 roku.
9to5Mac's Take
Plotki o Apple Car zmieniały się z biegiem czasu. Pojawiły się doniesienia, że Apple Car nie był zainteresowany budowaniem samochodu, ale zamiast tego współpracował z producentem samochodów w celu stworzenia technologii.
Harmonogram Apple’a na 2025 rok jest z pewnością ambitny i prawdopodobnie nieosiągalny. Najnowsze zatrudnienie Ujkashevica przez Forda pokazuje, że rzeczywiście posuwają się naprzód w swoich przedsięwzięciach związanych z samochodami elektrycznymi. To, jak udany będzie Apple, okaże się dopiero wtedy, gdy branża staje się coraz bardziej konkurencyjna wobec firm takich jak Tesla, Rivian i Ford, które rozwijają własne projekty pojazdów elektrycznych.
Chociaż Apple jest rzeczywiście ekspertem w zarządzaniu produkcją i łańcuchem dostaw, produkcja i wysyłka samochodu elektrycznego to zupełnie inna gra. Wymaga to również szerokiej infrastruktury wspierającej ładowanie i inne usługi.
Celem Apple jest zrzucenie zarówno tradycyjnej kierownicy, jak i pedałów. Oznacza to, że firma wierzy, że jej technologia autonomicznej jazdy będzie wystarczająco bezpieczna i niezawodna, aby to zrobić. Elon, dyrektor generalny Tesli Musk obiecał, że jego firma wyśle pojazd bez kierownicy do 2021 r., ale to oczywiście (szokujące) nie zostało zrealizowane.
Co sądzisz o najnowszych plotkach Apple Car. Zostaw swoje przemyślenia w komentarzach.
umieścić na youtube