Spójrz na anulowany spinoff Arkane z Half-Life 2 w Ravenholm
Noclip, producent filmów dokumentalnych o grach wideo, opublikował godzinny materiał z rozgrywki anulowanego spinoffa Half-Life przez Arkane Studios. Gra, która nazywała się obie Half-Life 2: Odcinek 4 oraz Powrót do Ravenholmu w różnych okresach jego rozwoju, miało miejsce w dawnej twierdzy ruchu oporu, obecnie w mieście Ravenholm, które jest obecnie headcrabem i opanowanym przez zombie. Ravenholm to jeden z najchętniej wspominanych poziomów z Okres półtrwania 2; to jak gra survival horror, której udało się wkraść jako rozdział. Jest to jednak tylko jeden rozdział, więc intrygujące jest zobaczyć, jak mogła rozegrać się cała gra w tej lokalizacji.
Ravenholm zaczyna się od śniadania i ekspozycji od księdza Grigori, księdza i jedynego ocalałego z miasta. Niestety zombie wpadają przez okna i musisz uciekać. Ten materiał jest podzielony na „rozdziały”, które przeplatają się z kontekstem Danny'ego O’Dwyera.
Widzimy też, jak mogła wyglądać walka. Obejmuje to ataki w zwarciu i fizykę, dzięki czemu gracz był zachęcany do przewracania zombie przez barierki lub kolce. Jednak wrogowie mogli również z czasem wyrwać się z pułapek lub usunąć bariery. Fani gier Arkane zobaczą wiele znanych sztuczek i taktyk dostępnych dla gracza, takich jak zastawianie skomplikowanej pułapki za pomocą łuków elektrycznych. Narzędzia te zostałyby przeniesione do kolejnych projektów Arkane, takich jak Ofiara oraz Pętla śmierci.
Chwila Ravenholm nigdy nie dotarł do pełnego stanu, a ta godzina nagrań i komentarzy jest pełna zastępczych i niekompletnych zasobów, to fascynujące odkrycie. Projekt został ostatecznie anulowany z powodu jego ograniczonego miejsca na osi czasu, a także obawy, że sceneria mogła zostać „odtworzona”. To najbardziej dogłębne spojrzenie, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.
Jest w czym się zagłębić, jak nigdy wcześniej nie słyszana muzyka, wycinanie treści Okres półtrwania 2i naprawdę przerażający materiał przedstawiający roje zombie krabów głowy. Jeśli interesujesz się Arkane, Half-Life i ogólnie tworzeniem gier, warto poświęcić całą długość.