„Masywne” zamrożenie zatrudnienia na Facebooku i 40% spadek cen akcji to częściowo wina Apple, mówi dyrektor finansowy
Ogłoszono „masowe” zamrożenie zatrudnienia na Facebooku, które, jak twierdzi firma, wpłynie na „prawie każdy zespół w firmie”.
Firma macierzysta Meta powiedziała pracownikom, że za tą decyzją stoją cztery czynniki, a wprowadzenie przez Apple przejrzystości śledzenia aplikacji było pierwszym z nich…
Insider biznesowy uzyskałem dostęp do notatki wysłanej do wszystkich pracowników przez dyrektora finansowego Davida Wehnera. Wymienia w nim cztery czynniki odpowiedzialne za spowolnienie wzrostu przychodów i wzrost kosztów. Wprowadzenie przez Apple przejrzystości śledzenia aplikacji jest pierwszym na liście.
- „Utrata sygnału ze zmian iOS”
- Wojna na Ukrainie
- „Ogólne otoczenie makroekonomiczne”
- Złagodzenie blokad, co powoduje, że ludzie spędzają mniej czasu w Internecie
Pierwszy punkt dotyczy przejrzystości śledzenia aplikacji (ATT). Utrudnia to reklamodawcom dotarcie do konsumentów o określonych zainteresowaniach, a firmie trudniej udowodnić, że reklamy na Facebooku są skuteczne.
Facebook wielokrotnie narzekał na wpływ na jego model reklamowy, obłudnie twierdząc, że obawia się małych firm, a nie wielomiliardowego wpływu na jego własne przychody. Notatka opowiada jednak inną historię.
Stoimy w obliczu trudności, w tym wolniejszego wzrostu przychodów niż oczekiwano na początku roku. Wynika to z szeregu czynników, w tym utraty sygnału ze zmian iOS, wyzwań biznesowych wynikających z wojny na Ukrainie oraz ogólnego otoczenia makroekonomicznego. Ponadto […] wraz ze zniesieniem ograniczeń związanych z pandemią coraz więcej osób spędza czas offline i wraca do wzorców wydatków sprzed pandemii.
Następnie pojawiła się notatka od szefa globalnej rekrutacji Mirandy Kalinowski, która powiedziała, że role inżynierów zostaną poważnie dotknięte.
Nadal zastanawiamy się, co to oznacza dla każdej organizacji, ale wpłynie to na cele rekrutacyjne prawie każdego zespołu w firmie. Opierając się na tych zaktualizowanych wskazówkach, wiemy, że musimy dostosować nasze cele rekrutacyjne na całym świecie, zaczynając od inżynierii.
Mówi, że nastąpi natychmiastowa przerwa w zatrudnianiu większości inżynierów, bez dalszych ofert pracy, z wyjątkiem ról oznaczonych jako ML IC5+ i IC7+, które wydają się opisywać bardziej starsze role w uczeniu maszynowym.
Jak zwykle, gdy duże firmy przekazują złe wiadomości, notatka Wehnera próbuje zakończyć się optymistyczną nutą, w tym próbami wykorzystania sztucznej inteligencji do zastąpienia danych utraconych przez ATT.
Jesteśmy na mocnej pozycji, mamy zdrowy biznes i jesteśmy optymistycznie nastawieni do możliwości ponownego przyspieszenia wzrostu, w szczególności poprzez odblokowanie nowych strumieni przychodów dzięki monetyzacji na bębnach, włączenie sztucznej inteligencji do naszego systemu reklamowego, aby przezwyciężyć utratę sygnału w wyniku zmian w iOS, wzrost wiadomości biznesowe i ożywianie metaverse. Ale musimy też być odpowiedzialni, reagując na nieprzewidywalne siły rynkowe, które wywierały presję na naszą działalność w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W praktyce jest to cenna funkcja wymuszająca, aby upewnić się, że ustalamy priorytety bardziej efektywnie i wszyscy pracujemy nad najważniejszymi rzeczami.
Apple zawsze twierdził, że ruch ten polega na umożliwieniu klientom wyboru ochrony własnej prywatności i wpływa na działalność Facebooka tylko wtedy, gdy konsumenci zrezygnują ze śledzenia.
Wierzymy, że jest to prosta sprawa wstawania się za naszymi użytkownikami. Użytkownicy powinni wiedzieć, kiedy ich dane są gromadzone i udostępniane w innych aplikacjach i witrynach — i powinni mieć wybór, czy zezwolić na to, czy nie. Przejrzystość śledzenia aplikacji w iOS 14 nie wymaga od Facebooka zmiany podejścia do śledzenia użytkowników i tworzenia ukierunkowanych reklam, po prostu wymaga, aby użytkownicy mieli wybór.
Zdjęcie: Austin Distel /Unsplash
umieścić na youtube