Zapowiedź F1 22: Nowe samochody, nowe GP Miami, bez morświnów!
Nawet jeśli nie dodał żadnych nowych utworów, żadnych nowych trybów gry, F1 22 zawsze będzie niedźwiedziem dla programistów z Codemasters. Nowe przepisy regulujące silniki i mieszanki paliwowe samochodów oraz pakiety aerodynamiczne całkowicie zmieniły kolejność, w jakiej Mercedes, Ferrari i Red Bull są klasyfikowane po czterech rzeczywistych wyścigach. Lee Mather jest odpowiedzialny za zapewnienie entuzjastom Formuły 1 realistycznej gry, która odpowiada oczekiwaniom widzów i odpowiada komentatorom.
„Mamy mniej czasu na zrozumienie kolejności występów i niuansów każdego zespołu” – powiedział w wywiadzie Mather, dyrektor kreatywny Polygon ds. gry. „To coś, na czym zawsze naprawdę się skupialiśmy – które samochody były dobre podczas hamowania, które miały dobrą przyczepność, które samochody były szczególnie dobre na mokrej nawierzchni i które silniki były mocne na określonym typie toru. Wszystkie te rzeczy zostały dobrze zrozumiane. Teraz to wszystko jest nowe i wszystko się uczy”.
Nie lecą całkowicie po ciemku, zauważył Mather. Codemasters nadal otrzymuje dane od wszystkich 10 zespołów wyścigowych podczas każdej sesji, którą prowadzą, a programiści będą wprowadzać je do modelu obsługi swojej gry podczas Grand Prix Kanady, ostatniego wyścigu przed F1 22Premiera 1 lipca (28 czerwca dla tych, którzy zamówią w przedsprzedaży Edycję Mistrzowską). W wersji zapoznawczej udostępnionej w ciągu ostatniego tygodnia wyczułem samochód, który z ustawieniami trudności, których używałem w F1 2021, jeździł konsekwentnie i przewidywalnie na standardowych konfiguracjach wyścigowych – ale gra jasno pokazała, że znalezienie najlepszego miejsca na tylnym skrzydle będzie kluczem do odblokowania czasów okrążeń w najlepszych 20% rankingów.
To ma sens; W nowych przepisach samochód F1 jeździ niżej i szerzej, ale tylne skrzydło, które zapewnia siłę docisku i przyczepność do osi napędowej, jest również niższe, w porównaniu z resztą podwozia, niż w zeszłorocznym samochodzie. Nowe bolidy F1 są bardziej poświęcone rozproszeniu przepływu powietrza i ułatwieniu wyprzedzania przeciwników przez ciągnące się samochody, co stwarza bardziej konkurencyjne wyścigi. Wyświetlenie tego manifestu w wersji zapoznawczej z F1 22.
Cztery tory — Imola i Silverstone, a także austriacki Red Bull Ring i Miami International Autodrome wokół Hard Rock Stadium — nie wymagają od kierowców pokonywania zakrętów na palcach i używania hamulców tylko wtedy, gdy istnieje przyczepność na prostej. Mimo to, nawet z podstawowym ustawieniem „większego docisku”, czułem się o wiele pewniej wychodząc z niesławnego zakrętu Acqua Minerale firmy Imola — dopóki nie zobaczyłem, że zakwalifikowałem się na ostatnim miejscu o ponad dwie sekundy w porównaniu z trudnością, na której zwykle biegałem F1 2021 (95 do 97, na 110). Najważniejsze jest to, że poważni kierowcy muszą spodziewać się, że spędzą dużo czasu w trybie Time Trial, testując swoje ustawienia, zanim przejdą do trybu kariery.
Właściwe prowadzenie nowych samochodów – przy jednoczesnym uczynieniu go przystępnym dla różnych poziomów zainteresowania i umiejętności – to tylko część obrazu, powiedział Mather. Chociaż F1 22 ma tylko jeden nowy tor, Miami, kilka innych się zmieniło, w szczególności australijski Albert Park Circuit, który ścigał się trzy tygodnie temu i miał strefę systemu redukcji oporu — w której samochody mogą otwierać tylne skrzydła, aby uzyskać jeszcze większą prędkość na prostej — usunięto dzień przed kwalifikacjami. Mather stwierdził, że nie ma znaczenia, czy strefa DRS jest zmieniana, czy też trzeba wygładzić szykanę. Codemasters AI musi wrócić, aby przeszkolić wszystkich sterowników procesorów.
„Sztuczna inteligencja obejmie ten tor i uderzy w strefę DRS, której się nie spodziewali” – powiedział Mather jako przykład. „Dojadą do następnego zakrętu o 15 do 20 kilometrów [na godzinę] szybciej, niż się spodziewali. Gdybym dotarł do tego zakrętu 15 do 20 km/h za szybko, pojechałbym od razu. Każda drobna zmiana, efekty domina mogą wiązać się z tygodniami i miesiącami pracy.”
I to rodzi dziwne pytanie fanów, którzy pytają, czy w grze jest nowa i nieprzydatna cecha wydajności, odzwierciedlająca to, co widzą w telewizji i czytają na blogach. Nazywa się to „porpoingiem” i jest spowodowane dużymi prędkościami. Zawieszenie może unieść się w wyniku oddziaływania na ziemię samochodu, które jest następnie spychane przez aerodynamikę z przodu i z tyłu. W rezultacie samochód wygląda jak delfin, który porusza się po wodzie. Chociaż porpoing wpłynął na prędkość Mercedesa na zakrętach, na przykład tam, gdzie Ferrari może napotkać go tylko na prostych, nie ma go wcale na F1 22, powiedział Mather. Nie tylko dlatego, że Codemasters, podobnie jak zespoły wyścigowe zaskoczone, nie było w stanie przewidzieć tego ruchu w nowym projekcie samochodu.
„To nawet nie jest koncepcja, którą tak naprawdę mamy” – powiedział Mather. „Oderwanie i ponowne zamocowanie aero to coś, co oczywiście mamy, ale powodowanie przez to efektu ubocznego w postaci morświnów […] to nie jest coś, co obecnie robi nasza fizyka”.
To nie znaczy, że F1 22różnice są tylko techniczne. Ale nie są na skalę wprowadzania lub przerabiania dużych nowych trybów, ponieważ F1 2021 zrobił ze swoją narracją „Braking Point” lub jako F1 2020 zrobił to, wprowadzając karierę My Team, która stała się obsesją milionów. Kwalifikacje sprintu są teraz dostępne dla wszystkich trzech Grand Prix. Będzie dostępny tylko w trybach kariery dla wydarzeń, które kwalifikują się do sprintu — Imola i Grand Prix Austrii.
Prezentująco, F1 22 pracuje nad transmisją, która spełni oczekiwania nowych fanów w Stanach Zjednoczonych. Okrążenia formujące i pit stopy mają ustawienia „wciągające” lub „prezentacyjne”, co oznacza, że gracze mogą zdecydować się na wypędzenie niekonkurencyjnych części wyścigu lub usiąść i słuchać komentarzy, gdy sztuczna inteligencja ustawia pole za samochodem bezpieczeństwa lub formuje się siatka startowa. W pit stopach dostępna jest nowa interaktywna funkcja. Kierowca może nacisnąć przycisk i skręcić w boksie, kiedy jest to wygodne. Może to skutkować dłuższym lub krótszym pit stopem. Chociaż czas postoju może zależeć od wydajności twojej załogi (która może się zmieniać w trybach kariery), efekt jest minimalny i przypomina uderzenie ogranicznika w pit stopie.
Połączone pary Anthony'ego Davidsona i Davida Crofta (których „Zgasło światła i jedziemy!” stało się znakiem rozpoznawczym podobnym do „Let's get ready to duumble!” Michaela Buffera) można zamienić na nowe głosy, takie jak Alex Jacques, komentator słyszany w F1TV Pro; Natalie Pinkham, reporterka z alei serwisowej w brytyjskim Sky Sports; czy Jacques Villeneuve, członek rodziny królewskiej F1, który analizuje wyścigi dla francuskiej sieci Canal Plus. Ten komentarz zostanie dopasowany do nowych wprowadzeń i wyciszeń do podania F1 22 Lepsze odczucie transmisji, powiedział Mather.
Oznacza to również, że „Jeff”, ogólny inżynier wyścigowy, którego gracze mogliby uciszyć (dosłownie) przez ostatnią dekadę, został zwolniony. Marc Priestly, dawniej mechanik wyścigowy i członek zespołu zajmującego się pit stopem dla McLarena, jest nowym łącznikiem między kierowcą a pit stopem, z dźwiękiem nagrywanym na rzeczywistych zestawach słuchawkowych Formuły 1, powiedział Mather.
Chociaż opcje nie były dostępne w podglądzie pokazywanym w mediach, F1 22 obiecuje więcej narzędzi do dostosowywania swojego emocjonującego trybu My Team, w którym gracze tworzą nowy zespół wyścigowy i sami nim jeżdżą. Codemasters oferuje różnorodne malowania samochodów, w tym różne kolory i inne zmiany poprawiające wygląd. Dodatkowo gracze mogą rozpocząć grę Mój zespół z jednego z trzech punktów startowych: zawodnika z najwyższej półki; zawodnik pomocy lub zupełnie nowy zawodnik, który toruje sobie drogę w górę. Na dole znajdowały się zespoły, które zaczynały ostatnie dwa lata. Mather powiedział, że nowe opcje zostały ponownie wprowadzone w imię dostępności i zabawy dla nowszych fanów.
F1 22 premiera 1 lipca na PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One i Xbox Series X.