IDC: Dostawy smartfonów spadły w Indiach w pierwszym kwartale, Realme wzrósł o 46%
Dostawy smartfonów w Indiach spadły trzeci kwartał z rzędu. W okresie styczeń-marzec odnotowano 37 milionów wysyłek smartfonów, co oznacza spadek o 4,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Liderem rynku było Xiaomi z 8,5 milionami przesyłek, za nim Samsung z 7 milionami i Realme z 6 milionami. Realme była jedyną firmą, która zarządzała rocznym wzrostem w Indiach w tym okresie, z 46,3% wzrostem w porównaniu do I kw. 2021 r.
Pięć największych producentów smartfonów w Indiach w pierwszym kwartale 2022 r.
Vivo (5,5 mln wysyłek) i Oppo (3,5 mln) dopełniły listę pięciu najlepszych dostawców. Analitycy sugerują, że połączenie trzeciej fali COVID, niedoborów podaży i rosnącej inflacji przyczyniło się do niższych poziomów przesyłek. W tym samym czasie średnie ceny sprzedaży (ASP) nadal rosły, osiągając 17 000 INR (221 USD), co jest rekordowym wynikiem. Przesyłki offline spadły o 13%.
Dostawy smartfonów w Indiach i roczny wzrost IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker: I kwartał 2022 r. | |||||
Sprzedawca | Przesyłki w I kwartale 2022 r. (w mln) | Udział w rynku I kw. 2022 r. | Przesyłki w I kwartale 2021 r. (w mln) | Udział w rynku I kw. 2021 r. | Roczny wzrost |
Xiaomi | 8,5 | 23,3% | 10,4 | 27,2% | -18,2% |
SAMSUNG | 7,0 | 19,0% | 7,3 | 19,0% | -4,7% |
Prawdziwy ja | 6,0 | 16,4% | 4.1 | 10,7% | 46,3% |
Żywo | 5,5 | 15,0% | 6,6 | 17,3% | -17,0% |
Przeciwieństwo | 3,5 | 9,6% | 4,6 | 12,2% | -24,9% |
Inni | 6,1 | 16,7% | 5.2 | 13,6% | 16,8% |
Całkowity | 37,0 | 100% | 38,0 | 100% | -4,8% |
Uwagi: Liczby w tabelach zaokrąglone do pierwszego miejsca po przecinku Źródło: Kwartalne śledzenie telefonów komórkowych IDC Worldwide, maj 2022 r. |
Xiaomi zdominowało kanały online z 32% udziałem wszystkich smartfonów sprzedawanych online. Samsung zarządzał dobrą sprzedażą nowej serii Galaxy S22 i odnotował świetne wyniki sprzedaży dzięki większej liczbie pozycji budżetowych, takich jak Galaxy A22 5G i Galaxy M32 5G. Smartfony Realme z serii C pomogły marce zająć trzecie miejsce, a także miały 23% wszystkich przesyłek online. Oppo i vivo koncentrują się na segmencie online i oczekują lepszych wyników wysyłek dzięki nowo wprowadzonym urządzeniom.
W przyszłości rosnąca inflacja i dłuższe cykle odświeżania smartfonów wraz z przerwami w łańcuchu dostaw prawdopodobnie spowodują powolne ożywienie. Oczekuje się, że łańcuchy dostaw smartfonów powrócą do regularności w drugiej połowie roku,