Apple wyróżnia trzech założycieli AAPI, którzy tworzą aplikacje w App Store, które wspierają społeczność

Autor: Michael Korgs | 12.05.2022, 19:15

Aby uczcić maj jako miesiąc dziedzictwa mieszkańców Azji i Pacyfiku (AAPI), Apple podkreśliło trzech założycieli aplikacji, którzy kultywują społeczność w ramach swojej technologii. Założyciele Coffee Meets Bagel, Weee! i HmongPhrases spotkali się z Apple, aby podzielić się swoimi przemyśleniami na temat tworzenia aplikacji App Store.

Kawa spotyka bajgla

Założona przez Dawoon Kanga i jej siostrę bliźniaczkę Arum, połączyli siły, aby stworzyć aplikację randkową z „wolniejszym podejściem”. W Coffee Meets Bagel nie chodzi o zdobywanie jak największej liczby lajków, ale o budowanie sensownych rozmów. Jako jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych w App Store, do tej pory stworzyła ponad 150 milionów dopasowań.

Od samego początku wiedziałem, że randkowanie jest zjawiskiem kulturowym i ważne było, aby nasza siła robocza i badania nad randkami miały różnorodną reprezentację. Mogę wczuć się w innych dzięki wychowaniu jako mniejszości, ale moja perspektywa ogranicza się również do własnych doświadczeń.

Według Kanga społeczność AAPI stanowi ponad 45% bazy użytkowników aplikacji. Społeczność wysyła codziennie 1,6 razy więcej wiadomości na czacie i 1,3 razy więcej wiadomości na czacie na połączenie niż jakakolwiek inna społeczność w aplikacji w USA.

Heee!

Larry Liu jest założycielem Weee!, aplikacji do dostarczania produktów spożywczych, która pomaga zapewnić powszechny dostęp do żywności zarówno azjatyckiej, jak i latynoskiej. Inspiracją do stworzenia aplikacji był fakt, że po raz pierwszy wyemigrował do USA z Chin i szukał szerszego wyboru azjatyckich artykułów spożywczych. Nie chciał ograniczać się do małego „etnicznego” przejścia w głównych sieciach spożywczych.

Jedzenie łączy ludzi. Chodzi o wspólną kulturę, społeczność i tożsamość oraz celebrację życia. Zmiana zakupów spożywczych z rutynowych obowiązków w coś zabawnego i łatwego do dzielenia się to kluczowa część Weee!. Konsumenci są nagradzani za dzielenie się swoimi przemyśleniami i rekomendacjami ze społecznością kupujących. Heee! stwarza również poczucie bycia w domu i bycia widzianym, zwłaszcza dla imigrantów, ale także dla konsumentów w drugim i trzecim pokoleniu, którzy mają dostęp do składników potrzebnych do zrobienia kongei swojej mamy lub cokolwiek to jest ich ulubiona wygodna żywność lub przekąska.

Heee! przyniósł szereg produktów, których klienci w USA nie mieli od wielu lat. Klienci przekonali się, że rezonują z przekonaniem, że jedzeniem powinno się dzielić razem. Liu stwierdza: „Mam nadzieję, że możemy wykorzystać nasze zrozumienie różnych kultur. W świecie, który szybko się globalizuje, może to być ogromnym atutem”.

HmongFrazy

HmongPhrases rozpoczęło się od Annie Vang, która w zeszłym roku uczestniczyła w Apple Entrepreneur Camp. Jako członek społeczności Hmong, Vang stara się zachować dialekt dla przyszłych pokoleń za pośrednictwem swojej aplikacji. Jako jedna z najbardziej zmarginalizowanych grup azjatyckich, Hmongowie są w USA od ponad 40 lat. W aplikacji możesz nauczyć się dialektu Hmong. Vang nie tylko sama koduje aplikację, ale także nagrywa frazy własnym głosem.

Niewiele osób wie, kim są ludzie Hmong, ponieważ nie mamy własnego kraju. Moją wizją HmongPhrases jest służenie jako cyfrowy ślad, aby zachować język dla przyszłych pokoleń i każdego, kto chce nauczyć się Hmong. Mam też nadzieję, że aplikacja pomoże wypełnić lukę językową.

Vang wspomina również, że trudno było nie widzieć wielu innych kobiet AAPI tworzących aplikacje. Jej praca nauczyła ją wychodzenia poza swoją strefę komfortu i odrzucania wszelkich norm społecznych dotyczących tego, co to znaczy być kobietą Azjatką.

Źródło obrazu: Jabłko

umieścić na youtube