Metaverse ma moc ulepszania opieki zdrowotnej i już się rozpoczął
Metaverse nie musi być tylko zabawą i grami, zwłaszcza gdy najlepszymi przypadkami użycia są te, które najbardziej potrzebują innej rzeczywistości.
Dzięki kilku firmom, które mają duże maszyny marketingowe, słowo „Metaverse” stało się pomieszane z szumem i kontrowersją. Chociaż obecne użycie tego wymyślonego słowa może być nowe dla naszych uszu, technologie, które je wzmacniają, istnieją już od dłuższego czasu. I nie zawsze są używane do gier lub rozrywki, nawet jeśli wszyscy tak myślą w dzisiejszych czasach. W rzeczywistości jeden z najczęstszych wczesnych użytkowników tych technologii pochodzi z branży medycznej, która nieustannie testuje nowy sprzęt, teorie i doświadczenia cyfrowe, aby poprawić jakość życia. Tak więc, podczas gdy media głównego nurtu, producenci samochodów i sieci społecznościowe nadal rzucają światło na nowe sposoby doświadczania różnych światów, Metaverse, jego koncepcje i zastosowania już teraz wkradają się do instytucji medycznych i naukowych, gotowych przenieść opiekę zdrowotną do następnego , poziom rzeczywistości rozszerzonej.
Szkolenia i konsultacje dotyczące teleobecności
Jeśli dzisiaj zapytasz kogoś o Metaverse, albo spojrzy na ciebie jak na szaloną osobę, ponieważ nie ma pojęcia, co to znaczy, albo spojrzy na ciebie jak na szaloną osobę, która gloryfikuje gry i wirtualne światy jak Second Life. Dzięki temu, jak został przedstawiony, zwłaszcza przez Meta, dawniej Facebook, stało się to piętnem, które termin i koncepcja będą nosić przez najbliższe kilka lat. Jednak w swojej najbardziej podstawowej wersji tak zwany Metaverse to tak naprawdę nic innego jak połączenie AI, AR, VR, blockchain i powiązanych technologii, które próbują połączyć świat cyfrowy i fizyczny w bardziej spójną całość. Czasami nawet coś tak prostego jak wirtualna rozmowa wideo jest już godne Metaverse, z goglami lub bez.
Ten rodzaj komunikacji wizualnej może mieć kluczowe znaczenie nie tylko w utrzymaniu więzi towarzyskich, gdy ludzie są fizycznie rozdzieleni, ale także w utrzymaniu obracającego się świata, nawet gdy jest zamknięty w pomieszczeniu. Niedawna pandemia COVID-19 zmusiła wiele osób do uciekania się do wideorozmów w pracy, a nawet wizyt u lekarza. Telemedycyna stała się rzeczą w ciągu ostatnich dwóch lat, ale na tym się nie skończy. Dzięki aplikacjom VR i AR personel medyczny i pracownicy służby zdrowia mogą zwiększyć swój zasięg, nawet gdy rzeczywistość nie jest przed nimi.
Nie, to nie jest przerażający scenariusz wykonywania operacji zdalnie (dojdziemy do tego później), ale prosty przypadek szkolenia personelu, a nawet informowania pacjentów za pośrednictwem kanałów wirtualnych. Chociaż nic tak naprawdę nie przebije rzeczywistości, istnieją pewne informacje, takie jak nauka obsługi maszyn, które przez większość czasu nie wymagają osobistego szkolenia. A jeśli diagramy i wykresy są skuteczne w edukowaniu pacjentów o różnych chorobach i stanach chorobowych, wyobraź sobie, jak bardziej interaktywna i realistyczna demonstracja w Metaverse może być bardziej skuteczna.
Projektant: 8chili
Cyfrowe bliźniaki
To zdanie może przywoływać przerażające obrazy, zwłaszcza sceny z kultowych horrorów z lat 80., ale cyfrowe bliźniaki są mniej przerażające lub nawet mniej dramatyczne niż brzmią. Zasadniczo cyfrowy bliźniak jest w dużej mierze dokładną repliką fizycznej rzeczy, w tym przypadku osoby, opartą na danych ze świata rzeczywistego. Ta replika może przejść setki symulowanych zmian w ciągu zaledwie kilku minut, a nawet sekund, które normalnie zajęłyby setki lat w czasie rzeczywistym.
W tej aplikacji uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja zajmują centralne miejsce nad AR i VR, określając możliwe wyniki na podstawie zmieniających się czynników. Mówiąc wprost, cyfrowy bliźniak może być używany jako wirtualna świnka morska, testująca różne leki i dawki, różne procedury i różne opcje leczenia, aby zobaczyć, które z nich przyniosą najlepszy możliwy wynik dla pacjenta. Wszystko to może nastąpić w ciągu kilku sekund, być może nawet w trakcie operacji.
Oczywiście cyfrowych bliźniaków można używać nie tylko na ludziach. Ten sam rodzaj szybkich prób i błędów można zastosować do opracowywania medycyny, analizowania wirusów, badania zwierząt i roślin oraz wszystkiego, co można rozwiązać za pomocą niektórych symulacji. Oczywiście patrzenie na te wszystkie dane jak na liczby i tekst byłoby nudne, a nawet bolesne, więc modele 3D mogą znacznie pomóc w wizualizacji i zrozumieniu wyników tych symulacji. Dodatkowe punkty, jeśli możesz je również zobaczyć w Metaverse!
Projektant: Philips
Chirurgia AR
Dzięki Hollywood wiele osób prawdopodobnie wyobraża sobie chirurgię w świecie AR i Metaverse jako angażującą lekarzy wykonujących zabiegi wiele kilometrów, a nawet krajów od pacjenta. Chociaż może to przynieść korzyści ratujące życie, tak naprawdę nie musimy posuwać się tak daleko, aby czerpać korzyści z technologii na sali operacyjnej. Po prostu możliwość zobaczenia większej ilości informacji niż to, co jest fizycznie przed nami, znacznie poprawia naszą wiedzę i zrozumienie, które są naprawdę sercem rozszerzonej rzeczywistości, bez szumu i sensacji.
Lekarze wymagają dużo wyobraźni podczas pracy z pacjentami, a nie w lotach fantazji. Mogą nie mieć jasnego obrazu tego, na czym operują, lub muszą pracować z mikroskopijnymi materiałami, których nie można zobaczyć gołym okiem. Chociaż ci profesjonaliści pracują w ten sposób od dziesięcioleci, nie oznacza to, że wszystko musi tak pozostać, zwłaszcza jeśli technologia może pomóc złagodzić ten ciężar.
Operacje wspomagane AR zostały już przeprowadzone z dużym sukcesem, ale często nie słyszysz o nich w przeciwieństwie do wiadomości o tej lub innej nowej platformie Metaverse. Możliwość zobaczenia, gdzie wiercić w kości lub gdzie włożyć śrubę, może przyspieszyć i zwiększyć bezpieczeństwo procedur. Oczywiście będziesz potrzebować lepszych okularów AR, aby tak się stało, ponieważ obecne modele konsumenckie, które po prostu nie wycinają na stole operacyjnym, gra słów zamierzona.
Projektant: Augmedics (przez Medycyna Johna Hopkinsa )
Rekordy Blockchain
Nie wszystko w Metaverse musi być widoczne, a przynajmniej nie w jego rzeczywistych formach. Oczywiście Metaverse można zredukować do jedynek i zer, tak jak każdy program komputerowy, ale większość ludzi, którzy go doświadczą, skupi się na cyfrowych artefaktach, takich jak obiekty VR. Jedną z „niewidocznych” technologii kojarzonych z Metaverse jest blockchain, która pomimo nieporozumień ma potencjał do ochrony wirtualnych ludzi i danych, w tym dokumentacji medycznej.
Projektant: ChenKai Zhang
Blockchain spotkał się z dużą krytyką z powodu powiązania z kontrowersyjnymi aplikacjami, takimi jak kryptowaluty, a ostatnio także NFT. Jak każde inne narzędzie, jest jednak naprawdę agnostyczne. Blockchainy są bardziej zainteresowane prowadzeniem rejestru transakcji połączonych ze sobą za pomocą kryptografii w łańcuchu. Każdy węzeł w sieci blockchain zawiera kopię tego łańcucha i jest przez cały czas aktualizowany o nowe transakcje. Zdecentralizowany i kryptograficzny charakter łańcuchów bloków sprawia, że są one niemal idealne do ochrony danych, takich jak wrażliwe dane medyczne.
Oczywiście jest to idealny scenariusz, ale łańcuchy bloków są tak nowe dla słuchu i umysłów osób spoza branży komputerowej, że ich zastosowania w takich sprawach, jak dokumentacja finansowa i medyczna, wciąż zaskakują ludzi, zwłaszcza ustawodawców. Biorąc pod uwagę wysoce wrażliwy charakter danych medycznych, może upłynąć trochę czasu, zanim stabilny i godny zaufania system blockchain zostanie zaakceptowany i wprowadzony.
Projektant: projekt funkcjonalny
Grywalizacja
Metaverse polega na zabawie i grach niekoniecznie jest złą rzeczą, zwłaszcza gdy odbywa się z umiarem. W rzeczywistości granie w gry nie jest złe, pomimo konotacji i uprzedzeń związanych nawet z samym słowem. Ludzie już dawno nauczyli się, że gry, a konkretnie zabawy, mogą być korzystne dla nauki i adaptacji do nowych rzeczy. Może nawet pomóc ludziom radzić sobie z traumą lub stresem.
Grywalizacja, czyli zastosowanie myślenia w grach i mechaniki gry do działań niezwiązanych z grami, istnieje już od lat. Od tablic wyników, przez poziomy, po wysokie wyniki, te małe rzeczy mogą dać poczucie spełnienia, które wzmacnia nową wiedzę, którą właśnie zdobyliśmy. A ponieważ te same technologie, które są używane do tworzenia gier, również tworzą Metaverse, skrzyżowanie grywalizacji i Metaverse jest prawie w worku.
NASA, na przykład, zatrudnił twórcę gier, który specjalizuje się w wykorzystywaniu gier do szkolenia ludzi, zwłaszcza lekarzy, w diagnozowaniu i leczeniu różnych schorzeń. Chodzi o to, aby wyszkolić astronautów, aby mieli wystarczającą wiedzę medyczną w nagłych wypadkach, na wypadek, gdyby to lekarz na pokładzie wymagał leczenia. Te narzędzia edukacyjne mają wszystkie cechy typowych gier mobilnych, z wyjątkiem tego, że szkolą cię w poważnych, ratujących życie umiejętnościach, a nie tylko tłuką ekran, aby zabijać.
Projektant: Poziom Ex
Zakończyć
Metaverse może brzmieć jak nowy, ale w rzeczywistości opiera się na starej technologii. AR i VR istnieją od dziesięcioleci, ale dopiero teraz stają się bardziej dostępne na rynku. Technologie Blockchain stają się wreszcie bardziej zrozumiałe nawet dla prawodawców. Psychologia gier czai się na pierwszy rzut oka w narzędziach zwiększających produktywność i materiałach edukacyjnych. Po prostu nigdy nie uważałeś ich za formalne gry.
Szum wokół Metaverse może sprawić, że wielu ludzi przewróci oczami, ale całe to skupienie ma pewne zalety. Rzuca światło na to, co Metaverse faktycznie może zrobić, nawet w oderwaniu od wszystkich aspektów społecznych i rozrywkowych. Ukazuje, w jaki sposób te technologie faktycznie działały w tle w różnych dziedzinach, w tym w medycynie, i jak Metaverse może być używany nie tylko do poprawy życia, ale także do jego ratowania.