Apple umożliwia teraz aplikacjom naliczanie wyższych cen za subskrypcje z automatycznym odnawianiem z limitami

Autor: Michael Korgs | 17.05.2022, 04:05

Na początku tego roku firma Apple testowała nową funkcję, która pozwala programistom pobierać wyższe ceny za subskrypcje z automatycznym odnawianiem. Chociaż ten „program pilotażowy” był ograniczony do wybranych programistów, Apple wprowadza teraz te zmiany dla wszystkich – chociaż ma pewne ograniczenia.

Obecnie, gdy programista podnosi cenę subskrypcji z automatycznym odnawianiem, użytkownicy muszą potwierdzić, że będą kontynuować subskrypcję w nowej cenie, w przeciwnym razie subskrypcja zostanie automatycznie anulowana. Teraz wraz z aktualizacją wzrost ceny zostanie naliczony nawet bez działania użytkownika.

Oczywiście, jak wyszczególniono na Witryna Apple Developer, będą pewne ograniczenia, które uniemożliwią programistom nadużywanie tej funkcji. Na przykład użytkownicy zostaną powiadomieni o zmianie ceny subskrypcji. Nawet wtedy Apple daje jasno do zrozumienia, że ​​wzrost cen nie może nastąpić częściej niż raz w roku.

Inne limity obejmują maksymalny wzrost o 5 USD w przypadku regularnych subskrypcji lub 50 USD w przypadku subskrypcji rocznych. W takich sytuacjach Apple poinformuje użytkowników o zmianach cen za pośrednictwem poczty e-mail, powiadomienia push i wiadomości w aplikacji. Użytkownicy będą mieli również łatwy dostęp do opcji anulowania subskrypcji, jeśli zechcą.

Subskrypcje z automatycznym odnawianiem to świetny sposób, aby umożliwić użytkownikom dostęp do treści, usług lub funkcji premium w Twojej aplikacji. A Apple nadal wyznacza poprzeczkę, aby subskrybenci mogli łatwo i przejrzyście przeglądać, anulować lub zarządzać swoimi subskrypcjami. Nasze kompleksowe podejście obejmuje dostarczanie wiadomości e-mail, powiadomień push i wiadomości w aplikacji, aby poinformować subskrybentów o nadchodzących zmianach i sposobie zarządzania swoimi subskrypcjami lub anulować, jeśli wolą.

Jeśli wzrost ceny subskrypcji automatycznie odnawialnej przekroczy te limity, użytkownicy będą musieli ręcznie dokonać ponownej subskrypcji za pośrednictwem aplikacji. Subskrypcja nie zostanie odnowiona w następnym okresie rozliczeniowym w przypadku subskrybentów, którzy nie wybrali nowej ceny.

Więcej szczegółów na temat zmian w autoodnawialnych subskrypcjach można znaleźć na Witryna App Store Connect.

umieścić na youtube