Twórca Machinarium zapowiada nową grę 3D Phonopolis
Amanita Design, czeski kolektyw indie znany z tworzenia pięknych i dziwacznych gier, takich jak Machinarium a seria Samorost ogłosiła swój kolejny projekt w środę. Nowa gra nazywa się Fonopolis, i będzie towarzyszyć człowiekowi imieniem Felix w jego podróży, aby powstać przeciwko autorytarnemu rządowi. Będzie to również pierwsza gra 3D Amanita Design.
Podobnie jak najnowszy projekt studia, lata 2020 Skrzypi, Fonopolis zintegruje zarówno elementy puzzli, jak i eksploracji. Wcielisz się w Feliksa, „rozważnego młodego człowieka”, który przypadkowo uświadamia sobie, w jaki sposób on i jego rodacy są manipulowani przez autorytarnego władcę za pośrednictwem systemu głośników. Po uświadomieniu sobie zagrożenia wyrusza, aby powstrzymać wszechpotężnego przywódcę przed przejęciem kontroli nad wszystkimi w mieście, raz na zawsze.
Zespół odpowiedzialny za grę, kierowany przez Petra Filipovica, Evę Markową i Oto Dostal, powiedział w komunikacie prasowym, że Fonopolis, zarówno „ideologicznie, jak i wizualnie”, jest „pod silnym wpływem awangardowych nurtów artystycznych okresu międzywojennego, takich jak konstruktywizm, futuryzm czy suprematyzm”. Według Markowej odrzucenie tradycji i celebrowanie nowych rewolucyjnych sposobów charakteryzowało ruchy artystyczne tamtego okresu.
„Staramy się wykorzystywać awangardową grafikę w bardziej zabawny, zabawny sposób. Nie przypomina dziecięcych zabawek czy papierowych modeli. Jednym z naszych celów jest dopingowanie gracza odrobiną szczerej dziecięcej radości” – powiedziała Markova.
Amanita wydała również niektóre grafiki koncepcyjne z Fonopolis. Możesz zobaczyć całą galerię tutaj.
Firma Amanita Design została założona w 2003 roku i znana jest z tworzenia urzekających wizualnie gier typu „wskaż i kliknij”, takich jak seria Samorost, Machinarium, oraz Botanicula. W 2020 roku kolektyw wydał wspaniałą grę logiczną, Skrzypi. Wszystkie poprzednie gry Amanita Design były grami 2D. Tym razem twórcy Fonopolis wykorzystuje ręcznie wykonane dioramy 3D do budowania swojego świata.
„Pomimo tego, że gra jest rozwijana na silniku 3D, wciąż tworzymy ręcznie jak najwięcej zasobów. Wszystkie tekstury są malowane na tekturze, wycinane, digitalizowane i umieszczane na odpowiednim modelu 3D” – powiedział Oto Dostal, artysta techniczny na Fonopolis. „Chcielibyśmy, aby nasza gra nie przypominała oprogramowania, a bardziej ręcznie stworzonego małego wszechświata, który, miejmy nadzieję, zachowuje trochę ciepła ludzkiego dotyku”.
Wraz z grafiką koncepcyjną, Amanita opublikowała kilka zdjęć z procesu tworzenia dioramy, które możecie obejrzeć poniżej. Fonopolis jest obecnie opracowywany na wiele platform, w tym Mac i Windows PC; zainteresowane strony mogą Lista życzeń gry na Steam. Amanita nie podał planowanego okna wydania, ale nie oczekuj gry Fonopolis przez co najmniej rok od teraz — poproszony o wyjaśnienie, rzecznik studia powiedział firmie Polygon, że gra „nie będzie gotowa w ciągu (co najmniej) następnych 12 miesięcy”.