Apple stawia czoła brokerom danych i aukcjom z nową kampanią reklamową „Prywatność na iPhonie”

Autor: Michael Korgs | 18.05.2022, 20:35

Jabłko jest uruchomienie nowego na całym świecie kampanię reklamową, która po raz kolejny podkreśla koncentrację firmy na prywatności. Tym razem Apple podejmuje temat brokerów danych, publikując nową reklamę o nazwie „Prywatność na iPhonie”. Oprócz 90-sekundowej reklamy, która będzie wyświetlana w serwisach społecznościowych i YouTube, Apple wyświetla również billboardy i inne formy reklamy zachęcające do „Prywatności na iPhonie”.

Najnowsza reklama Apple dotycząca prywatności

Nowa kampania reklamowa firmy Apple skupia się na aukcjach danych i brokerach danych. Nacisk kładziony jest na to, w jaki sposób firmy zbierają dane użytkowników, a następnie sprzedają je stronom trzecim w celach reklamowych. Apple oczywiście podkreśla, że ​​funkcje wbudowane w system iOS, takie jak przejrzystość śledzenia aplikacji, raport o prywatności aplikacji i ochrona prywatności poczty, pomagają użytkownikom zwalczać tych brokerów danych.

Reklama przedstawia rzeczywiste podejście do tego, jak działają te aukcje danych i brokerzy danych. Pokazuje, jak firmy i reklamy licytują dane użytkownika oraz do czego te dane są ostatecznie wykorzystywane.

„iPhone ma funkcje prywatności, takie jak przejrzystość śledzenia aplikacji i ochrona prywatności poczty, które pomagają kontrolować, kto widzi Twoje dane, a kto nie” — wyjaśnia Apple.

Szczegóły dotyczące funkcji Raportu o prywatności w aplikacji:

W systemach iOS 15.2 i iPadOS 15.2 możesz włączyć Raport prywatności aplikacji, aby zobaczyć szczegółowe informacje o tym, jak często aplikacje uzyskują dostęp do Twoich danych, takich jak lokalizacja, kamera, mikrofon i inne. Możesz także wyświetlić informacje o aktywności sieciowej każdej aplikacji i aktywności sieciowej w witrynie, a także o domenach internetowych, z którymi wszystkie aplikacje kontaktują się najczęściej. Wraz z etykietami Privacy Nutrition, Raport o prywatności aplikacji daje pełniejszy obraz tego, w jaki sposób aplikacje, z których korzystasz, traktują Twoje dane.

Przejrzystość śledzenia aplikacji:

W systemach iOS 14.5, iPadOS 14.5 i tvOS 14.5 aplikacje muszą prosić o pozwolenie przed śledzeniem Twojej aktywności w aplikacjach i witrynach innych firm. Śledzenie ma miejsce, gdy informacje, które identyfikują Ciebie lub Twoje urządzenie, zebrane z aplikacji są połączone z informacjami, które identyfikują Ciebie lub Twoje urządzenie, zebranymi w aplikacjach, witrynach internetowych i innych lokalizacjach należących do stron trzecich w celu ukierunkowanej reklamy lub pomiaru reklam, lub gdy informacje zebrane są udostępniane brokerom danych.

Raport o prywatności w poczcie to funkcja, która uniemożliwia nadawcom wiadomości e-mail śledzenie informacji, takich jak kiedy i ile razy przeglądasz wiadomość e-mail, przesyła ją dalej, Twój adres IP i inne dane

Możesz zobaczyć pełną „Prywatność na iPhonie | Aukcja danych” poniżej. Oprócz samego filmu, który jest wyświetlany w YouTube, telewizji i innych kanałach, Apple wprowadza również kampanię, która będzie umieszczać billboardy w największych miastach, podkreślając, że „Prywatność. To iPhone”.

umieścić na youtube