Aktualizacja Battlefield 2042 4. 1 uruchamia tryb Przełamania dla 128 graczy
Pole bitwy 2042Najnowsza aktualizacja, dostępna w czwartek, usuwa 128-osobową wersję Breakthrough, pozostawiając bitwy wieloosobowe na dużą skalę, z których seria jest znana Conquest, tryb rozgrywany na większych układach map.
W wpis na blogu opisując aktualizację 4.1, EA DICE przyznało się do „zwiększonej intensywności i chaosu walki” na playliście 64-versus-64 Breakthrough, w której często obie strony walczyły o ten sam cel. Gracze narzekali przez jakiś czas, że tryb stał się znacznie mniej przyjemny, jeśli nie nie do zagrania.
„W trybie 128-osobowym Breakthrough czujemy, że wartość i wpływ pojedynczego gracza i drużyny są zmniejszone ze względu na zwiększoną intensywność i chaos walki” – powiedzieli deweloperzy. „Uznaliśmy, że tryby dla 128 graczy lepiej nadają się do Podboju, gdzie przestrzeń do gry jest większa i gdzie bardziej naturalnie pasujesz do rozgrywki w piaskownicy”.
Nie oznacza to, że Przełom zniknął całkowicie. „Oceniając Breakthrough, zauważyliśmy, że wersja dla 64 graczy reprezentuje bardziej taktyczne doświadczenie” – napisał DICE. Zmniejszenie wielkości zespołu „pomaga usunąć trochę chaosu z doświadczenia”, delikatnie mówiąc. Ale oznacza to również „oznacza to, że gracze są w stanie skuteczniej utrzymywać linię frontu”.
Zmiany oznaczają, że 64-osobowa wersja Breakthrough będzie nadal grać w 128-osobowych układach Discarded, Manifest, Orbital i Kaleidoscope. Przełom w Klepsydrach, Breakaway i Renewal będzie wykorzystywał układ 64-osobowy.
Pole bitwy 2042, pierwsza w historii wersja wojskowej strzelanki firmy Electronic Arts przeznaczona wyłącznie dla wielu graczy, wypuszczona na rynek w listopadzie 2021 roku i natychmiast napotkała problemy z wydajnością oraz inne problemy wymagające aktualizacji tytułu i kilku poprawek wkrótce po premierze. Nie otrzymał podstawowych funkcji dla wielu graczy, takich jak czat głosowy lub tablica wyników, aż do wczesnej wiosny, więc został opóźniony ze względu na postępy w trybie wieloosobowym i zawartość do odblokowania.
Takie jak, Pole bitwy 2042 na konsole to najniżej oceniana gra (przez Metacritic) w historii marki i druga najniżej oceniana na PC. W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Electronic Arts powiedział inwestorom, że EA DICE „przemyśla proces rozwoju od podstaw”, teraz pod kierownictwem Vince'a Zampella, założyciela Legendy Apex studio Respawn Entertainment. W grudniu EA wyznaczyło Zampellę do nadzorowania serii Battlefield.