Dostawy smartfonów w Ameryce Północnej stale rosły w I kwartale 2022 r., a Google wzrósł o 380%
Najnowszy raport z Kanały koncentruje się na rynku smartfonów w Ameryce Północnej. W szczególności szacowane dostawy na I kwartał 2022 r. są już dostępne i zauważono pewne trendy. Na początek ogólny rynek smartfonów wzrósł o 4% do 39 milionów sprzedanych egzemplarzy w porównaniu z 37,6 milionami dostarczonymi w tym samym kwartale ubiegłego roku. Dzieje się tak pomimo „presji inflacyjnej”.
Google odnotował najbardziej znaczący względny wzrost z 380% wzrostem przesyłek rok do roku. Google sprzedał 1,2 mln telefonów, co za kwartał przypadło 3% udziału w rynku w porównaniu do 0,2 mln sprzedanych w tym samym kwartale ubiegłego roku. Kanały Analityk badawczy Runar Bjorhovde
wyjaśnia „Google jest w ofensywie, aby przejąć udział w rynku, opierając się na szerokiej obecności operatorów i bezprecedensowych inwestycjach w markę Pixel, zarówno w tradycyjne kampanie reklamowe, jak i nowe partnerstwo z NBA”.
Tymczasem Motorola (oznaczona na listach przebojów jako Lenovo) również odnotowała znaczny wzrost, wysyłając w tym kwartale 4 miliony sztuk w porównaniu do 2,6 miliona sprzedanych w drugim kwartale ’21. „Motorola wykorzystała swoją szeroką obecność przewoźników – szczególnie wśród przewoźników nastawionych na usługi przedpłacone i średnie – aby odkryć i szybko wykorzystać nowe możliwości, jednocześnie nawiązując nowe partnerstwa w zakresie dostaw”.
Apple zdobył 51% udziału w rynku i wzrósł o 19% rok do roku, sprzedając 19,9 mln sztuk. Samsung zajął drugie miejsce z 27% udziałem w rynku, chociaż liczba wysyłek pozostała mniej więcej taka sama, z zaledwie 1% wzrostem rok do roku – wysyłka do 10,5 miliona w kwartale. TCL zajęło 4 miejsce, ale odnotowało 21% spadek przesyłek r/r z 4% udziałem w rynku, dostarczając 1,4 mln sztuk – wciąż powyżej Google, choć nieznacznie.
Patrząc w przyszłość, raport zauważa, że inflacja wywiera presję na amerykańskich przewoźników, aby podnieśli stawki, podczas gdy oferty z wysokimi rabatami i wysoką wartością handlową pomagają zatrzymać klientów kupujących urządzenia z wyższej półki. „Rynek północnoamerykański jest dobrze przygotowany, aby uniknąć jakiejkolwiek znaczącej zmienności w dostawach pomimo niepewnych perspektyw jego gospodarki”.