Aktualizacja Steam Deck dodaje ustawienia częstotliwości odświeżania i cichszą krzywą wentylatora
Jeśli masz Steam Deck, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Firma Valve właśnie wydała aktualizację SteamOS 3.2, która wprowadza kilka ważnych aktualizacji i poprawek do Twojej przenośnej konsoli do gier. Wielu użytkowników narzekało na głośny wentylator chłodzący. Teraz ten problem został wreszcie rozwiązany. Ale jest więcej interesujących nowych funkcji. Teraz masz więcej możliwości przedłużenia żywotności baterii.
Nowa aktualizacja Steam Deck pozwala użytkownikom ustawić ogranicznik klatek, aby wydłużyć żywotność baterii. Domyślna częstotliwość odświeżania wyświetlacza została ustawiona na 60 Hz, ale teraz można ją przełączyć na 40 Hz. Dodatkowo gracze mają teraz możliwość zablokowania szybkości klatek na 40 klatek na sekundę w cięższych tytułach. Te ustawienia dotyczą jednej gry, więc gracze mogą utrzymywać pełne akcji gry przy 60 klatkach na sekundę, ale ograniczają puzzle do czegoś niższego, co nie wpłynie zbytnio na rozgrywkę. Ogólnie rzecz biorąc, nowa aktualizacja powinna zapewnić płynniejszą i bardziej responsywną rozgrywkę. Kolejna ciekawa uwaga Valve dotycząca liczby klatek na sekundę. Przy 30 fps czas klatek wynosi 33,33 ms. Przy 60 klatkach na sekundę co 16,66 ms. Przy 40fps czas klatek wynosi 25ms, dokładnie w środku 30fps i 60fps. Oznacza to, że gra jest zauważalnie płynniejsza i bardziej responsywna bez znacznego wzrostu mocy obliczeniowej. W przypadku cięższych tytułów możesz chcieć zablokować częstotliwość klatek na 40 klatek na sekundę, zamiast pozwolić jej oscylować.
SteamOS 3.2 jest teraz wyposażony w krzywą wentylatora kontrolowaną przez system operacyjny, która działa inteligentniej niż stary system kontrolowany przez BIOS. W rezultacie wentylator wytwarza mniej hałasu, szczególnie w sytuacjach niskiego zużycia. Jeśli chcesz, możesz włączyć stare zachowanie systemu chłodzenia w ustawieniach systemu. Valve będzie nadal poprawiać sterowanie wentylatorem, próbując znaleźć dalsze ulepszenia. Innym sposobem na zmniejszenie zużycia energii, hałasu i ciepła w 3.2 jest zmniejszenie wewnętrznej rozdzielczości renderowania gry. Istnieją inne ulepszenia: zwiększona maksymalna głośność głośnika, opcja szybkiego formatowania kart microSD i inne.
Jeszcze jedna rzecz jest dziś wprowadzana — wsparcie dla Remote Play Together. Jest częścią klienta Steam i jest w pełni obsługiwany przez Steam Deck. Pozwala organizować LAN party bez konieczności zapraszania ludzi. Umożliwia zdalne granie w lokalne gry wieloosobowe ze znajomymi ze Steam, nawet w przypadku tytułów, które nie obsługują gry online. Ta funkcja obsługuje również grę międzyplatformową, dzięki czemu Twoi znajomi mogą dołączyć do używania, powiedzmy, swoich telefonów lub tabletów, nawet jeśli gra nie jest dostępna na tej platformie