Podobno Netflix kupi urządzenia do przesyłania strumieniowego i telewizory Smart TV Roku
Po trudnym okresie dla obu firm, Business Insider informuje, że Netflix prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia Roku. Na rynku telewizji streamingowej Netflix i Roku toczą walkę z dużymi i małymi rywalami. Po latach zwiększania bazy subskrybentów co kwartał, Netflix ostatnio odnotował znaczną utratę abonentów. Tymczasem cena akcji Roku dramatycznie spadła, pozostawiając ją wrażliwą i rywalizującą z większymi rywalami. Według Insider biznesowy, w wyniku tych czynników Netflix może kupić Roku.
Partnerstwo ma sens dla Netflix, ponieważ firma stara się rozwijać i dywersyfikować źródła przychodów, a nie polegać wyłącznie na wzroście liczby abonentów. W szczególności platforma reklamowa Roku jest kuszącą marchewką dla Netflix. „To ma sens w zależności od tego, gdzie Netflix chce iść”, powiedział bankier ds. inwestycji w technologię. „I ma to sens w tym konkretnym scenariuszu, ponieważ wszyscy inni zastanawiają się, co się stało z ich wartością?”
Nawet w Roku wydaje się, że istnieje poparcie dla potencjalnej fuzji, a jeden z pracowników wyższego szczebla twierdzi, że obie firmy „dobrze współgrają pod względem kultury, biznesu i bieżącej wyceny”. Umowa może być najlepszą opcją dla obu firm, aby zachować konkurencyjność na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Jednak taka transakcja miałaby ogromny wpływ na konkurencję.