O trybie pojedynczym Redfall, pompowaniu i świecie
Autor: Vadim Osiyuk | 15.06.2022, 22:23
Harvey Smith z Arkane Studios przeprowadziłem rozmowę z portalem IGN i opowiedziałem kilka szczegółów na temat nowego projektu zespołu - kooperacyjnej strzelanki Redfall. Choć w grę można grać ze znajomymi, w trybie dla jednego gracza nie jest źle – zapewnia.
Oto szczegóły, które powiedział Smith:
Tryb pojedyńczy
- Sam Redfall czuje się jak „klasyczna gra z Tajemna”.
- W grze nie ma botów partnerskich, które zastępują prawdziwych graczy
- Skradanie się to ważna cecha rozgrywki, choć nie będzie bardzo rygorystyczna
- Sztuczna inteligencja skupia się na słyszeniu i wzroku. Zachowanie wroga zostało stworzone na typie przeszłych gier z Tajemnaaby mogły powstać nietypowe sytuacje.
Reżim spółdzielczy
- Postęp zadań jest zapisywany tylko na hoście. Goście zostają z odnalezionym sprzętem i nagromadzonym doświadczeniem.
- Nie ma ograniczeń poziomu dla połączenia: powiedzmy, że możesz skończyć w grze drugiego gracza swoją niskopoziomową postacią. Będziesz zauważalnie cięższy od swojego partnera, ale będziesz pompować szybciej.
- Postanowiono nie nakładać ograniczeń na postacie: gracze w meczu mogą mieć tych samych bohaterów. Aby jakoś odróżnić „bliźniaków” w lobby gry proponujemy noszenie różnych strojów.
Pompowanie
- Każda postać posiada umiejętności pasywne oraz trzy aktywne z gałęziami ulepszeń. Ponadto niektóre umiejętności są takie same dla wszystkich postaci – na przykład możliwość wykonywania większej liczby zabiegów.
- Bronie są podzielone na poziomy. Charakterystyczne cechy pnia zależą również od rodzaju rzadkości.
- W grze są pozostałości - specjalne modyfikatory rozgrywki, podobne do magicznych artefaktów
- Nie możesz zmienić postaci w trakcie gry, a między bohaterkami nie ma wspólnych postępów. Oznacza to, że jeśli przeszedłeś połowę gry dla jednej postaci, a potem zacząłeś grać dla innej, to fabuła i pompowanie będą musiały rozpocząć się od nowa.
- Redystrybucja punktów doświadczenia również nie da
- Ta sama postać może zostać zduplikowana w różnych slotach zapisu. Jest to przydatne, jeśli np. chcesz mieć pod ręką alternatywne buildy jednego bohatera
Swiat gry
- Gra ma bardzo otwartą strukturę – tak bardzo Tajemna musiał w pewnym momencie zawęzić przestrzeń.
- Świat podzielony jest na dwa główne obszary. W pierwszej części działki będziesz w centrum miasta, a w drugiej - na wsi.
- Jedna z czynności na świecie - gniazda z pozostałościami artefaktów. Są to specjalne losowo generowane lokalizacje. Nie ma reguł w prawdziwym świecie, więc istnieje niemożliwa architektura. Gniazda są opcjonalną rozrywką, ale można przez nie wielokrotnie przechodzić.
- Łup zwykle pojawia się tam, gdzie się tego spodziewasz. Na przykład z wampira wypadnie broń palna, a historia poprzez otoczenie może doprowadzić cię do kryjówki biednego człowieka, którego zwłoki leżą w pobliżu.
Redfall wychodzi w 2023 r. PC oraz Seria Xbox.