AMD udostępniło kod źródłowy FSR 2.0

Autor: Vadim Osiyuk | 22.06.2022, 18:55

Od tego czasu minął rok AMD zaprezentował technologię FidelityFX Super Rozdzielczość, co pozwala na zwiększenie liczby klatek bez poważnego uszkodzenia obrazu. Na cześć tej daty firma wydany kod źródłowy FSR 2.0 w otwartym dostępie. 

Firma oczekuje, że wielu programistów będzie chciało połączyć technologię skalowania z AMD w swoich projektach i sterownikach. W tym celu producent dołączył do produktu podobną dokumentację oraz projekt demonstracyjny.

Wersja 2.0.1 jest dostępna do pobrania - zawiera wszystkie ulepszenia wprowadzone z ogłoszenia FSR 2.0. Technologia dogaduje się DirectX 12 oraz Wulkan, a w przyszłości pojawią się wtyczki do Nierealny silnik 4,26 / 4,27 oraz Nierealny silnik 5. Zanim AMD powiedział, że FSR będzie działać dalej Xbox, więc zestaw narzędzi jest przygotowywany dla tej platformy. 

Według AMD, SFO obsługuje ponad 110 gier. Wraz z publikacją kodu źródłowego lista ta ma wszelkie szanse znacznie się poszerzyć. Dodatkowo, SFO stała się najbardziej zaawansowaną technologią gier firmy.