Autonomiczne ciężarówki Waymo zaczną dostarczać meble i artykuły gospodarstwa domowego w Teksasie
Wayfair i Waymo ogłosili we wtorek, że wykorzysta swoją flotę autonomicznych ciężarówek do dostarczania towarów dla firmy. Waymo i JB Hunt Transport Services przeprowadzają test pilotażowy w Teksasie, aby sprawdzić, czy autonomiczne ciężarówki mogą poruszać się po określonych trasach żeglugowych. Wayfair, jeden z klientów JB Hunt, rozpocznie dystrybucję towarów przy użyciu pojazdów Waymo w ramach sześciotygodniowego testu, który rozpocznie się w lipcu i sierpniu.
Dzięki tej ekspansji Waymo rozszerzyło swój obszar usług na cały Teksas. Dostawy będą realizowane na terenie stanu, przy czym autonomiczna ciężarówka Waymo klasy 8 będzie przewozić towary wzdłuż autostrady międzystanowej 45 między obiektami w Houston i Dallas, którą to trasa była wykorzystywana przez Waymo i JB Hunt podczas zeszłorocznego programu pilotażowego. Ciężarówki będą działać autonomicznie, ale będą nadzorowane przez dwóch pracowników Waymo z kabiny pojazdu.
Waymo to firma produkująca samochody autonomiczne, od której wszystko się zaczęło. Waymo istnieje od 2009 roku, kiedy zaczęło się jako „tajny” projekt Google. Od początku istnienia Waymo działało w tajemnicy, jednak dziś jego nazwę można znaleźć na prawie każdym pojeździe autonomicznym. Pierwsza runda finansowania została zebrana za pośrednictwem Google Ventures w sierpniu 2010 r. Na początku 2015 r. gigant technologiczny ujawnił, że rozpoczął prace nad całkowicie bezzałogowymi ciężarówkami do użytku komercyjnego po wielu partnerstwach i przejęciach z partnerami takimi jak Uber.
Podział JB Hunt oświadczył, że nie zamierza kupować ani prowadzić własnej floty ciężarówek, ale zamiast tego będzie współpracować z producentami ciężarówek, przewoźnikami i brokerami w celu zintegrowania swojej technologii z sektorem transportowym. Oprócz JB Hunt, firma prowadzi również rozmowy z CH Robinson i Uber Freight, pośrednikiem na żądanie firmy przewozowej.
Waymo przygotowuje się do przetestowania swojego „sterownika” piątej generacji, który obejmuje sprzęt, czujniki i oprogramowanie AI, we własnej flocie ciężarówek klasy 8. W pełni autonomiczny system Level 4 dla ciężarówek z Daimlerem, spółką-matką Mercedes-Benz