NuraTrue Pro to pierwsze bezprzewodowe słuchawki z funkcją strumieniowania aptX Lossless
Pierwsza para wkładek dousznych z nowym kodekiem transmisji strumieniowej Bluetooth, która obiecuje dostarczać dźwięk o jakości CD bez utraty klarowności dźwięku, aptX Lossless, będzie dostępna jeszcze w tym roku. Prawdziwie bezprzewodowe wkładki douszne NuraTrue Pro zostały stworzone przez australijską firmę audio Nura i są obecnie promowane Kickstarter z cenami Early Bird zaczynającymi się od 199 USD i końcową ceną detaliczną 329 USD.
Zła wiadomość jest taka, że od tej pory nie będzie można znaleźć urządzeń źródłowych obsługujących nowy kodek audio, ponieważ „obecnie nie ma dostępnych urządzeń z tą funkcją”, jak mówi przedstawicielka Qualcomm Sarah McMurray. Ponadto Twoja muzyka musi mieć jakość CD lub wyższą, aby uzyskać jak najwięcej z aptX Lossless — doskonałe dla subskrybentów Apple Music, mniej dla użytkowników Spotify czekających na HiFi.
W zeszłym roku Qualcomm ogłosił aptX Lossless, który, jak twierdził, będzie w stanie przesyłać strumieniowo dźwięk w jakości CD, 16-bitowy / 44,1 kHz przez Bluetooth. To nie znaczy, że nie ma żadnej kompresji; Qualcomm twierdzi raczej, że ta stratna kompresja jest bezstratna, więc muzyka, którą odbierają słuchawki, powinna być „matematycznie identyczna bit po bicie”, według Jamesa Chapmana z Qualcomm. aptX Lossless może obsłużyć przepływność do 1 Mb/s w porównaniu z 990 kb/s dla LDAC, najbliższego konkurenta.
NuraTrue Pro ma również aktywną eliminację szumów, dźwięk przestrzenny, łączność wielopunktową, aby umożliwić ich jednoczesne podłączenie do wielu urządzeń źródłowych oraz opcję niezależnego używania każdej wkładki dousznej. Mogą być ładowane bezprzewodowo i zapewniają do ośmiu godzin muzyki z samych pąków lub do 32 godzin po połączeniu z etui ładującym. W przypadku NuraTrue Pro, Nura ponownie wprowadza technologię dostosowywania dźwięku, którą zastosowała w swoich oryginalnych słuchawkach nausznych. Nura spodziewa się, że NuraTrue Pro wejdzie do masowej produkcji w sierpniu i zostanie wysłany do sponsorów w „początku czwartego kwartału 2022 roku”.