Niektórzy twórcy mogą teraz publikować swoje NFT na Facebooku
Na Facebooku pojawiły się niezamienne tokeny. Według TechCrunch, Meta zaczęła umożliwiać wybranym twórcom w USA publikowanie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich na swoich profilach. Chociaż nie jest jasne, czy i kiedy funkcjonalność zostanie rozszerzona na dodatkowych użytkowników — Meta nazwała tę premierę „powolnym wdrażaniem” — Mark Zuckerberg powiedział wcześniej, że Meta wprowadzi obsługę NFT w testach na Facebooku. Nowy menedżer produktu Facebooka, Navdeep Singh, opublikował na Twitterze zdjęcia pokazujące, jak będzie wyglądać integracja NFT na Facebooku, i podobnie jak implementacja Instagrama, twórcy będą mieli w swoim profilu zakładkę z cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi, w której będą mogli wyświetlać swoje NFT.
Użytkownicy będą mogli kupować przedmioty kolekcjonerskie, wyszukując i śledząc swoich ulubionych twórców, a także wyświetlając ich posty jako aktualizacje statusu, na które mogą reagować. Gdy na nie klikniesz, zobaczysz informacje o grafice. Według Decrypt Facebook umożliwi użytkownikom łączenie ich kompatybilnych cyfrowych portfeli ze stroną internetową, podobnie jak robi to Instagram. Facebook obecnie obsługuje NFT utworzone na Ethereum i Polygon, ale wkrótce będzie obsługiwał NFT Solana i Flow.
W maju Meta rozpoczęła testowanie integracji NFT na Instagramie, obiecując dodatkowe powiązane funkcje, takie jak możliwość publikowania przez użytkowników swoich elementów jako naklejek rzeczywistości rozszerzonej w Stories. Bazując na bazach użytkowników platform, NFT może lepiej pasować do Instagrama niż Facebooka, ale Meta jest zaangażowana w integrację ich ze swoimi usługami. „Zaczynamy budować dla NFT w całej naszej rodzinie aplikacji” – napisał Zuckerberg w ogłoszeniu cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich na Instagramie.