Ta mapa Counter-Strike: Global Offensive rzuca wyzwanie temu, co jest możliwe w Source
Twórcy map CS:GO doszli do punktu absurdu, ponieważ wydaje się, że nadchodząca mapa w grze zawstydzi nawet wysokie standardy społeczności.
Stworzona przez artystę 3D Willa Grandę, de_prime nie przypomina żadnej wcześniejszej mapy Counter-Strike. To absurdalna ilość szczegółów, których silnik gry Sourse nie musi obsługiwać, gęstość oświetlenia jest znacznie powyżej normy, a dynamiczne środowisko znacznie przekracza statyczne normy aren CS:GO. Nie jest zbyt nowoczesny według dzisiejszych standardów i wygląda bardziej jak mapa Titanfall 2 niż cokolwiek z CS: GO.
Jak wyjaśnia CS YouTuber 3KliksPhilip w filmie, udało się to osiągnąć wykonując jak najwięcej pracy poza edytorem. Dynamiczne cienie w grze zostały znacznie zredukowane, zamiast tego zastosowano oświetlenie na stoiskach w zastosowaniach zewnętrznych. Tam, gdzie mapy CS:GO często używają pędzli blokowych i prostych offsetów do budowania środowiska, prawie każdy element geometrii poziomu de_prime jest tworzony w Blenderze przed przeniesieniem do Source.
Mimo to, Granda zauważa, że silnik Source nadal ma ścisłe ograniczenia dotyczące takich rzeczy, jak przezroczystość i chociaż de_prime nie jest wielkim odstępstwem od estetyki CS:GO, uważają, że silnik po prostu nie nadaje się do map z tak dużą ilością „grunge” . Rzeczywiście, wiele najnowszych map CS:GO ma czystszą architekturę i jaśniejszą scenerię, aby zrekompensować brak żarłocznych szczegółów.
Źródło: Gracz komputerowy