Niektóre filmy z kanałów nastolatków będą podlegać ograniczeniom wiekowym w TikTok

Autor: Michael Korgs | 13.07.2022, 12:33

TikTok stwierdził w lutym, że opracowuje nowe metody ograniczania określonych gatunków materiałów w celu poprawy bezpieczeństwa swoich nastolatków. Firma udostępnia teraz więcej informacji na temat swojego systemu oceny, znanego jako poziomy treści, który zamierza wdrożyć „w nadchodzących tygodniach”.

Firma porównała swoje podejście do tych stosowanych przez przemysł filmowy i gier wideo. Jest przeznaczony do usuwania filmów z bardziej „dojrzałymi” motywami z kanałów nastoletnich użytkowników. Dotyczy to filmów, które w przeciwnym razie nie naruszałyby wytycznych TikTok, ale mogą być nieodpowiednie dla młodszych dzieci aplikacji.

Gdy nowe zasady wejdą w życie, zamiast ostrzeżenia, że ​​film jest objęty ograniczeniami wiekowymi, nastolatki w wieku od 13 do 17 lat zobaczą komunikat, że tak jest. „Gdy zidentyfikujemy, że film zawiera dojrzałe lub złożone tematy, takie jak przerażające lub intensywne sceny fabularne, które mogą być zbyt przerażające dla młodszych odbiorców, do filmu zostanie przypisany wynik dojrzałości, aby można było uniemożliwić jego oglądanie w całym doświadczeniu TikTok przez osoby poniżej 18 roku życia” – zauważa TikTok w poście na blogu.

Firma nie opisała, w jaki sposób obliczy te wyniki dojrzałości ani jakich kryteriów użyje do kategoryzacji swoich filmów. TikTok stwierdził, że funkcjonalność jest wciąż na wczesnym etapie i że planowane są przyszłe funkcje. Kierownictwo firmy mówiło wcześniej, że chce, aby użytkownicy TikTok mogli wybrać rodzaj materiału, który chcą przeglądać.

Aktualizacja, oczekiwana również w nadchodzących tygodniach, zapewni użytkownikom nową metodę usuwania niepożądanych tematów ze strony „Dla Ciebie”. Aplikacja wprowadza również nową opcję ukrywania określonych słów lub hashtagów na liście „Dla Ciebie”.

TikTok skierował również swoje wysiłki w celu uniknięcia potencjalnie niebezpiecznych „powtarzających się wzorców” w swoich zaleceniach Dla Ciebie. Wcześniej firma twierdziła, że ​​bada metody ograniczania zasypywania ludzi dużą ilością materiałów dotyczących takich problemów, jak zdrowie psychiczne lub zaburzenia odżywiania. Teraz, gdy te wczesne testy okazały się skuteczne, użytkownicy w Stanach Zjednoczonych rzadziej spotykają wiele filmów na te tematy naraz. TikTok koncentruje się teraz na zwiększeniu dostępu do funkcjonalności w większej liczbie lokalizacji i języków.