Netflix współpracuje z Microsoft w związku z nadchodzącą subskrypcją z reklamami
Netflix znalazł partnera na nadchodzący poziom obsługi reklam. W środę Netflix ogłosił, że będzie współpracować przy projekcie z Microsoftem. W poście na blogu opublikowanym przez Microsoft firma zauważyła, że zapewni Netflixowi wiedzę technologiczną i sprzedażową.
Jeszcze w zeszłym miesiącu The Wall Street Journal twierdził, że Google i Comcast są jednymi z liderów dostarczania Netflixowi usługi wspieranej reklamami. W środę Netflix ogłosił, że wybrał Microsoft jako „udowodnioną historię” giganta technologicznego w zapewnianiu doskonałej obsługi klienta. „Microsoft oferował z biegiem czasu dużą swobodę w zakresie innowacji zarówno na froncie technologicznym, jak i sprzedażowym, a także silną ochronę prywatności dla naszych członków” — powiedział dyrektor operacyjny Greg Peters. Warto zauważyć, że Microsoft nie ma własnej usługi przesyłania strumieniowego.
Reed Hasting, co-CEO Netflix, po raz pierwszy ujawnił, że firma szuka tańszych alternatyw w kwietniu. Po ogłoszeniu przez Netflix, że stracił 200 000 subskrybentów w pierwszym kwartale 2022 r., Hastings powiedział, że firma zamierza sfinalizować szczegóły swoich opcji „w ciągu następnego roku lub dwóch”. We wtorek Netflix ma ujawnić zarobki za drugi kwartał; według CNBC niedawno poinformowała inwestorów, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy mogła stracić nawet dwa miliony abonentów.