Remake The Last of Us otrzyma ulepszoną sztuczną inteligencję, płynne animacje i nie tylko
Autor: Vadim Osiyuk | 23.07.2022, 10:45
Naughty Dog wypuścił dziesięć minut wideo, który poświęcony jest historii odbudowy remake'u opartego na PlayStation 5. Oprócz wywiadu, wideo zawiera dużą ilość materiału z rozgrywki.
Zgodnie ze słowami Neil Druckman (Neil Druckmann), pomysł odświeżenia pierwszej części pojawił się w zespole podczas pracy nad retrospekcji w drugiej części. W ten sposób studio mogło dopasować się do oryginalnej wizji pierwszego The Last of Us. Możliwości techniczne PS3 nałożyły pewne ograniczenia, a PS 5 pod tym względem daje większą swobodę. Rozdzielczość 4K, HDR, poprawiona reakcja dotykowa, 60 kl./s – wszystko to pomogło na nowo odkryć grę.
Zebraliśmy główne punkty z filmu:
- Postacie stały się nie tylko bardziej szczegółowe, ale i bardziej żywe. Dzięki dodatkowej animacji twarzy możemy zobaczyć nawet najmniejsze zmiany w mimice postaci.
- Utrzymuje ten sam poziom jakości modeli postaci w przerywnikach filmowych i podczas rozgrywki.
- Moc PlayStation 5 pozwoli Ci zwiększyć liczbę obiektów w kadrze i nadać im odpowiednią fizykę. W przeszłości programiści mogli tylko pomarzyć o tylu cząsteczkach i przedmiotach. Szkło rozpada się na drobne kawałki, a beton kruszy się od kul.
- Sztuczna inteligencja w grze została znacząco ulepszona. Wkręcono w niego ciężkie systemy, aby wrogowie i sojusznicy zachowywali się bardziej sensownie. Sposób, w jaki wrogowie komunikują się ze sobą, ścigają bohaterów i flankują, powinien zwiększyć intensywność bitew.
- Kolejną innowacją była technologia dopasowania ruchu, która stara się przewidzieć kierunek ruchu i sprawić, by animacja ruchu była płynniejsza.
- Zespół nie zapomniał o życzeniach graczy i dodał kilka dodatkowych trybów, w tym wyścig z tylko jednym życiem oraz opcję dla speedrunnerów z zegarem.
- Pojawi się więcej elementów do personalizacji, które można odblokować. Na przykład cała garderoba nowych ubrań dla Ellie i Joela.
- Remake zaoferuje duży zestaw ustawień ułatwień dostępu, w tym komentarz dźwiękowy dla osób niedowidzących.
- Struktura poziomów pozostała niezmieniona, ale ich design został odświeżony, dodając więcej realizmu.
- The Last of Us wykorzystuje wszystkie funkcje PS5, takie jak dźwięk 3D, szybki czas ładowania i dotykowe informacje zwrotne. To ostatnie dotyczy broni (spust opiera się wciśnięciu, napięcie cięciwy wyczuwalne jest pod palcami), poruszania się po świecie, bójek i bardziej spokojnych momentów, jak np. gdy Joel głaszcze żyrafę.
The Last of Us Part I ukaże się 2 września na PS5, a później na PC.