Rejs rozpoczyna mapowanie ulic w Dubaju w związku z uruchomieniem robotaxi w 2023 r.
Cruise dotrzymuje słowa i uruchamia usługę zautomatyzowanej jazdy w Dubaju. Cruise wysłał do Dubaju dwa autonomiczne pojazdy elektryczne Chevrolet Bolt, aby rozpocząć tworzenie mapy miasta w ramach przygotowań do planowanego debiutu w 2023 roku, jak informuje Dubai Roads and Transport Authority (RTA).
Cruise podpisał umowę o współpracy z RTA w kwietniu ubiegłego roku, aby uruchomić usługę robotaxi w Dubaju w ramach ambicji szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, aby do 2030 r. przekształcić 25% wszystkich podróży transportowych w Dubaju na bezzałogowe. proces wyboru roku”, Cruise został wybrany jako jedyny dostawca robotaxi w Dubaju do 2029 roku.
W niedzielę dwie Chevrolety Bolts rozpoczną prace nad mapowaniem miasta, zaczynając od dzielnicy Jumeirah w Dubaju i prowadzone przez specjalnie przeszkolonych ludzi. Uzupełnienie czujników Cruise'a obejmuje lidar, radar i kamery do zbierania danych o środowisku pojazdu, które można wykorzystać do wygenerowania wirtualnej mapy dla autonomicznego kierowcy.
Cruise oświadczył wcześniej, że serwis robotaxi w Dubaju będzie wykorzystywał Cruise Origins, specjalnie skonstruowany w pełni elektryczny wahadłowiec bez kierownicy i pedałów. Mattar Al Tayer, dyrektor generalny RTA, powiedział w oświadczeniu, że zamierza do 2030 r. prowadzić w Dubaju 4000 statków Cruise Origins.
Ponieważ jednak Cruise nie ma obecnie uruchomionych żadnych operacji Origins lub do tej pory skonstruował Origins tylko w celu testowania na zamkniętym kursie, rzecznik firmy stwierdził, że tak nie jest. Firma nie odpowiedziała na prośby o dodatkowe informacje na czas, ale jest bardzo prawdopodobne, że Cruise wystartuje w Dubaju z Chevy Bolts.
Biorąc pod uwagę zróżnicowany klimat regulacyjny w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, nie jest również jasne, w jaki sposób Cruise zamierza wprowadzić usługę samodzielnej jazdy w Dubaju. W San Francisco Cruise zastosował plan, który obejmował testowanie swoich AV z kierowcami za kierownicą, zanim zaoferował bezpłatną usługę pracownikom, a następnie społeczeństwu. Następnie Cruise zaczął pobierać opłaty za przejazdy z kierowcami za kierownicą, jednocześnie testując swoją flotę bez kierowcy. Wreszcie, po tym, jak przez pewien czas była w stanie pobierać za to opłaty, firma ponownie otworzyła usługę bez kierowcy najpierw dla personelu, a następnie udostępniła ją ogółowi społeczeństwa.
Cruise najprawdopodobniej wykona niektóre z tych samych kroków w Dubaju, który jest wysoce uregulowanym środowiskiem, jeśli chodzi o testowanie i wdrażanie AV. Cruise najprawdopodobniej czerpie wiele ze swoich wskazówek z rygorystycznych przepisów Kalifornii dotyczących testowania i wdrażania AV, ale może również postępować zgodnie z podobnymi procedurami w Dubaju. Miasto chce stworzyć globalny przykład polityki i przepisów dotyczących pojazdów autonomicznych, dlatego rozpoczęło agresywną kampanię integracji transportu autonomicznego we wszystkich środkach transportu publicznego, w tym taksówkach, metrze, autobusach i wahadłowych.