Manchester City wprowadza na rynek elegancki szalik, który rejestruje reakcje fanów
Manchester City chce zrozumieć, co sprawia, że jego fani czują, że żyją. W środę klub piłkarski Premier League ogłosił, że współpracuje z Cisco, swoim partnerem technologicznym od 2019 roku, w celu opracowania „Connected Scarf”, który zawiera czujnik „EmotiBit” do pomiaru tętna, temperatury ciała i stanu emocjonalnego użytkownika podczas gry. Według obu firm akcesorium pozwoli fanom być „bliżej gry niż kiedykolwiek wcześniej”, ale jak dokładnie to osiągnie, pozostaje nieznane.
Firma Cisco zakończyła niedawno projekt pilotażowy mający na celu ocenę gadżetu. Firma i Manchester City zaprosiły sześciu „dożywotnich” kibiców do oglądania gry zespołowej. Tymczasem szalik zebrał dane ze 120 „ciekawych momentów”, dostarczając dwóm organizacjom „konkretnych informacji”, aby przeanalizować, jak czuł się każdy fan w pokoju. „Wykorzystując te dane, będziemy w stanie zrozumieć fanów w sposób, który wcześniej był niewyobrażalny” — powiedział Chintan Patel, dyrektor ds. technologii w Cisco UK i Ireland.
W przyszłym sezonie Connected Scarf będzie dostępny dla kibiców Manchesteru City, ale nie podano, czy będzie dostępny dla fanów w innych klubach. Nie jest niespodzianką, że Cisco i Manchester starają się zebrać więcej danych o fanach. Analiza danych zmieniła sposób uprawiania wielu sportów w ciągu ostatnich dwóch dekad. To tylko kwestia czasu, zanim zespoły spróbują odtworzyć doświadczenia fanów za pomocą danych, ale niektórzy mogą uznać, że organizacje posuwają się nieco za daleko.