Apple zatrudnia dział badawczo-rozwojowy Lamborghini; weteran do pracy nad swoim pierwszym samochodem
Apple kontynuuje rozbudowę swojego zespołu Apple Car. Apple zatrudnił Luigiego Taraborelli, 20-letniego weterana Lamborghini, w ramach swoich wysiłków na rzecz rozszerzenia grupy Project Titan, zgodnie z nowym artykułem Bloomberga. Jest to znaczący dodatek do zespołu Project Titan firmy Apple, który planuje przygotować samochód do końca dekady.
Podczas pracy w Lamborghini Steve Taraborelli pracował w dziale badań i rozwoju firmy. Zgodnie z jego profilem na LinkedIn, ostatnio Taraborelli był dyrektorem ds. Podwozia i Dynamiki Pojazdów w firmie. Do jego głównych obowiązków należały: opracowanie koncepcji podwozia, osiągi pojazdu, ogólne osiągi pojazdu na okrążeniu, cele dynamiki pojazdu, właściwości jezdne i jezdne, elastokinematyka zawieszenia, obiektywizacja pojazdu i wirtualna symulacja. Kolejnym ważnym obszarem odpowiedzialności było bezpieczeństwo funkcjonalne. Odpowiedzialność za jakość produktu została również uwzględniona w jego opisie stanowiska.
Według Bloomberga Taraborelli pracował nad modelami Lamborghini, takimi jak Urus, Huracan i Aventador. Wcześniej pracował w marketingu, rozwoju i testowaniu pojazdów oraz w innych obszarach. Dołączył do Automobili Lamborghini w październiku 2001 r., a następnie odszedł w maju 2022 r.
Według najnowszych wiadomości Taraborrelli zostanie „jednym z najstarszych pracowników” zespołu motoryzacyjnego Apple. Będzie odpowiedzialny za projekt Apple Car. Poprzedni raport twierdził, że Jony Ive był zaangażowany w projektowanie Apple Car, ale nie jest już związany z firmą.
Projekt Apple Car przeszedł wiele zmian na przestrzeni lat, a Apple często zmieniał plany ze względu na odejście i zatrudnienie wysoko postawionych pracowników. Obecnym celem jest jednak wprowadzenie na rynek pojazdu elektrycznego z możliwością pełnej autonomicznej jazdy do końca tej dekady.
Wiceprezes Apple Car Kevin Lynch, szef projektu Apple Watch, kieruje teraz zespołem Apple Car. Doug Field opuścił dział samojezdnych samochodów Google jesienią ubiegłego roku i został zatrudniony przez Forda.