Valve zablokuje nagrody i oceny prasowe na okładkach gier na Steamie
Deweloperzy stosują różne metody promocji swoich dzieł. Jednym z takich sposobów stały się okładki w sklepach. Projektanci zawierają oceny, nagrody i inne szczegóły, które powinny przyciągnąć kupujących. Jednak Valve nie lubi takich środków.
Według firmy Gabe'a Newella dodatkowy tekst i ikony na banerach zakłócają percepcję i wprowadzają graczy w błąd. Valve odnosi się do problematycznych obrazów jako tych, które mają małe logo nadpisane tekstem, przestarzałą ocenę lub niezlokalizowane podpisy, których ludzie nie mogą zrozumieć.
W celu uregulowania formatu okładek firma Valve udostępniła listę zasad ich projektowania. Jako baner możesz użyć ilustracji z nazwą i podtytułem gry. Obraz nie powinien zawierać następujących informacji:
- Ocena recenzji na Steam lub z zasobów stron trzecich.
- Loga i nazwy nagród.
- Tekst marketingowy o rabatach.
- Reklama innego projektu.
- Obcy tekst.
Jednak Valve nie stało się zbyt surowe, więc wybrali wyjątek. Deweloperzy będą mogli rozmawiać o dużych aktualizacjach (dodatkowa zawartość, wydarzenie sezonowe itp.) za pomocą okładki na Steam. Ale musi to być obraz zastępczy, który będzie wisiał na stronie nie dłużej niż miesiąc. Jednocześnie tekst na nim musi być przetłumaczony przynajmniej na języki obsługiwane przez samą grę.
Nowe zasady rejestracji wejdą w życie 1 września 2022 roku. W przypadku naruszenia, Valve ograniczy widoczność produktu w sklepie i zabroni mu udziału w wyprzedażach i wydarzeniach Steam.