Kanadyjski projekt Hyperloop TransPod 1200 km/h przynosi 500 milionów dolarów
TransPod Fluxjet to próżniowy pociąg rurowy w stylu hyperloop, który przewiezie Cię z Calgary do Edmonton w 45 minut, co stanowi około 50 procent prędkości samolotu odrzutowego. Tak, to kolejna kolejka próżniowa w stylu hyperloop, tym razem z Kanady. TransPod FluxJet to coś więcej niż kurs dwukapitalistyczny. Według jego twórców, ten ultraszybki system transportu naziemnego zapewnia „pionierskie osiągnięcia techniczne w silnikach, kompatybilność z czystą energią oraz „postępy technologiczne w bezstykowym przesyłaniu mocy i przepływie zasłon”.
To ta sama stara obietnica, którą ludzie składali, odkąd systemy dostarczania wiadomości za pomocą rurki pneumatycznej stały się nową modą w XIX wieku. Zmniejsz opór wiatru, wysyłając kapsułę przez prawie próżnię, a następnie strzelaj do ludzi i towarów w całym kraju z prędkością, która wymagałaby niewiarygodnego rozpraszania energii i ciepła z zewnątrz.
FluxJet, podobnie jak Hyperlooop, ET3, Hyperport i wiele innych podobnych projektów, które widzieliśmy, również usunie opór toczenia z równania, korzystając z technologii maglev. Podwozie nie jest chowane, dopóki gondola nie przyspieszy do co najmniej 300 kilometrów na godzinę (186 mil na godzinę) i jest gotowa do przyspieszenia do prędkości przelotowej 1000 kilometrów na godzinę (621 mil na godzinę) lub maksymalnej prędkości 1200 kilometrów. na godzinę (746 mph), jeśli się spieszysz.
Firma pozostaje tajemnicą, jeśli chodzi o jej „przełomowe wynalazki”, chociaż odnosimy wrażenie, że bit strumienia weilacyjnego ma coś wspólnego z wizualnym systemem pozycjonowania, który skanuje rurę z przodu i dostosowuje położenie kapsuły w rurze zgodnie z do tego, co się dzieje. nadchodzący. Każda 25-metrowa kapsuła, która może pomieścić do 54 pasażerów lub przewozić pilny ładunek, będzie wyposażona w cztery „silniki lewitacyjne” rozciągające się na zewnątrz od jej górnej i dolnej przekątnej na ramionach zawieszenia, nadając jej wyjątkowo elegancki wygląd. wygląd zewnętrzny.
Kapsuły będą miały zasilanie na pokładzie, ale przedłużą bezstykowe urządzenie do zbierania energii, aby odbierać energię z rury, gdy nadejdzie czas na naprawdę szybkie poruszanie się. Wideo renderowania pokazuje plazmę; w rzeczywistości błyszczy przyciągającym wzrok fioletem science-fiction.
TransPod, projekt o wartości 18 miliardów dolarów, którego celem jest połączenie Calgary i Edmonton w 50 minut po cenie około 75 dolarów w jedną stronę za pomocą 300-milowej (186-milowej) rury, zebrał 550 milionów dolarów finansowania i przechodzi do następnego. długość projektu 300 kilometrów (186 mil). „Wstępne prace budowlane, w tym ocena oddziaływania na środowisko już się rozpoczęły” – informuje portal TransPod. Ta fajka za dolara obiecuje 45-minutowe podróże między dwoma miastami za około 75 USD w jedną stronę, co zajęłoby ponad trzy godziny jazdy lub bilet lotniczy kosztujący około 125 USD.
Według TransPod projekt zmniejszy prawie jedną trzecią ruchu przejeżdżającego przez Calgary i Edmonton za pomocą autobusów elektrycznych. Każdy pasażer skorzysta z czystej energii autobusu, dzięki czemu ogólny efekt będzie porównywalny z zasadzeniem drzewa. Dzięki zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla o 636.000 ton rocznie firma planuje właśnie to zrobić.
Sam TransPod kosztuje 60 milionów dolarów za kilometr z Calgary do Edmonton wydaje się wysoki. Jednak w porównaniu z innymi projektami kolei dużych prędkości w regionie, koszt ten będzie kosztował 60 mln USD za kilometr, co będzie korzystnie konkurować z podobnymi inicjatywami. W końcu jednak Kanada rozważyła wiele propozycji tranzytu pociągów dużych prędkości, ale jak dotąd pozostaje jedynym krajem G7, który nie ma doświadczenia w ich tworzeniu. Jest mało prawdopodobne, że będzie to pierwszy przypadek w Kanadzie.