Gry Netflix nie są tak popularne: gra w nie mniej niż 1% subskrybentów
Wtargnięcie Netflixa do branży gier jak dotąd zakończyło się niepowodzeniem. Według szacunków Apptopii na zlecenie CNBC, gry Netflix zostały pobrane łącznie 23,3 miliona razy i średnio około 1,7 miliona użytkowników dziennie, zgodnie z analizą Apptopia na zlecenie CNBC. Innymi słowy, tylko 0,1% z 221 milionów subskrybentów Netflix korzysta z gier zawartych w ich pakietach.
W przeszłości firma twierdziła, że nie spodziewa się, że jej dział gier natychmiast stanie się rentowny. „Będziemy innowacyjni i spróbujemy różnych rzeczy” – powiedział dyrektor operacyjny Netflix Greg Peters podczas zeszłorocznego raportu o zyskach firmy za czwarty kwartał.
Nawet przy niedawnej utracie subskrybentów Netflix nadal w dużej mierze opiera się na tej strategii. Pytanie, które chyba wszyscy zadają, brzmi, jak długo Netflix będzie czekał, aby sprawdzić, czy podjął właściwą decyzję, zwłaszcza po ostatnim kwartale, kiedy stracił prawie milion klientów. Po zaledwie kilku miesiącach inne ambitne pomysły, takie jak własny fanblog Tuduma, zostały przerwane.
Do tej pory Netflix podał tylko ograniczone informacje na temat tego, ile wydał na rozszerzenie swojego portfolio poza telewizję i filmy, chociaż większość znaków wskazuje na znaczne inwestycje. Firma nabyła Next Games, studio stojące za Stranger Things: Puzzle Tales, w kwietniu 2018 roku za 72 miliony dolarów. Niedawno firma zapewniła sobie wyłączne prawa mobilne do znanych tytułów niezależnych, takich jak Spiritfarer i Into The Breach. Jeśli poprzednie inwestycje nie zwrócą się zgodnie z planem, firma prawdopodobnie nie dokona podobnych w przyszłości.